Cara Memperbaiki Kod Ralat 'Chard' di Destiny 2

Kod Ralat ' Chard ' biasanya muncul ketika pemain Destiny 2 berusaha melancarkan permainan atau setelah mereka di-boot ke menu utama ketika cuba memainkan acara Umum. Masalah ini nampaknya khusus untuk PC dan paling sering dilaporkan berlaku selepas Kemas kini Windows tertentu dipasang.

Ternyata, ada beberapa sebab berbeza yang mungkin menyebabkan kod ralat tertentu ini. Berikut senarai pendek potensi pelakunya:

Semasa menyelesaikan masalah ini, anda harus memulakan dengan memeriksa sama ada permainan tidak menghadapi masalah pelayan yang mungkin menimbulkan masalah ketidakstabilan. Untuk melakukan ini, periksa halaman status Destiny dan Twitter untuk sebarang pengumuman mengenai sebarang gangguan atau sesi penyelenggaraan mengenai Destiny 2.

Setelah anda mengesahkan bahawa anda sebenarnya tidak menghadapi masalah pelayan, cuba lihat apakah masalah itu sebenarnya disebabkan oleh masalah masuk. Beberapa pengguna yang terjejas telah mengesahkan bahawa kod ralat telah diselesaikan setelah mereka keluar dari akaun Battle.net mereka dan log masuk semula setelah memulakan semula klien.

Walau bagaimanapun, kod kesalahan Chard juga dapat difasilitasi oleh beberapa jenis kerosakan sistem fail yang akhirnya mempengaruhi kestabilan permainan. Sekiranya senario ini berlaku, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalahnya dengan menjalankan fungsi pembaikan di Battle.Net atau dengan menjalankan pemeriksaan integriti di Steam.

Dengan ISP tertentu, masalah ini juga dapat difasilitasi oleh ketidakkonsistenan rangkaian. Untuk menyelesaikannya, anda boleh melakukan reboot rangkaian untuk membersihkan data temp yang disimpan sekarang. Sekiranya ini tidak berjaya, langkah terakhir adalah melakukan tetapan semula penghala.

Memeriksa Masalah Pelayan

Sebelum anda berusaha menyelesaikan masalah secara tempatan, anda harus memulakan panduan penyelesaian masalah ini dengan memastikan bahawa masalahnya tidak di luar kawalan anda. Perlu diingat bahawa walaupun kod ralat (chard) ini, secara topikal menunjukkan masalah tempatan, ada kemungkinan juga masalah pelayan yang meluas sebenarnya menyebabkan masalah tersebut dan menghalang anda daripada melakukan aktiviti tertentu di Destiny.

Untuk mengesahkan teori ini, mulakan dengan memeriksa sama ada pengguna lain dari kawasan anda yang sedang bermain permainan mempunyai masalah yang sama. Untuk melakukan ini, anda boleh menggunakan DownDetector atau Outage.Lapor untuk melihat apakah masalahnya berleluasa.

Sekiranya anda menemui bukti bahawa pengguna lain dalam situasi serupa mengalami masalah yang sama, periksa halaman status akaun sokongan Twitter rasmi Destiny dan Bungie untuk sebarang pengumuman mengenai masalah pelayan.

Sekiranya penyiasatan yang baru anda lakukan ini belum menemui masalah pelayan yang mendasari dengan Destiny 2, beralih ke kaedah seterusnya di bawah untuk memulakan penyelesaian masalah untuk masalah tempatan.

Memulakan semula Battle.Net & Log Masuk Semula (jika berkenaan)

Sekiranya anda kerap terputus semasa bermain Destiny 2 di PC, kemungkinan anda sebenarnya menghadapi masalah kelayakan yang nampaknya mempengaruhi sebilangan besar pemain. Majoriti pengguna yang terjejas yang berjaya menyelesaikan masalah ini telah mengesahkan bahawa masalah tersebut akhirnya dapat diselesaikan setelah mereka keluar dari Battle.Net kami, memulakan semula aplikasi dan kemudian log masuk sekali lagi.

Walau bagaimanapun, beberapa pengguna yang menggunakan pembaikan ini mengatakan bahawa pembaikan ini tidak kekal - Kod ralat ' Chard ' mungkin akan kembali setelah beberapa waktu, dalam hal ini, anda perlu melakukan langkah pembaikan sekali lagi.

Berikut adalah panduan ringkas untuk memulakan semula Battle.Net, log keluar dari akaun anda dan kemudian log masuk semula untuk mengelakkan Kesalahan Chard di Destiny 2:

  1. Di dalam aplikasi Battle.Net Blizzard, klik pada akaun anda (sudut kanan atas skrin), kemudian klik Log Keluar dari menu Konteks yang baru muncul .
  2. Sahkan operasi, kemudian tunggu akaun anda keluar dari Battle.Net.
  3. Seterusnya, buka menu bar dulang anda, klik kanan pada ikon yang berkaitan dengan Battle.Net dan pilih Keluar dari menu konteks. Ini akan memastikan bahawa Battle.Net ditutup sepenuhnya.
  4. Selepas beberapa saat, anda boleh melancarkan aplikasi Battle.Net sekali lagi dan log masuk dengan akaun anda.
  5. Lancarkan Destiny 2 sekali lagi dan lihat apakah anda masih menemui kod ralat Chard yang  sama .

Sekiranya masalah yang sama masih berlaku, turunkan ke kemungkinan penyelesaian seterusnya di bawah.

Imbas & Membaik pulih Permainan

Ternyata, kod kesalahan Chard juga dapat terjadi kerana beberapa jenis ketidakkonsistenan atau permainan fail permainan yang akhirnya mempengaruhi kestabilan Destiny 2. Sekiranya senario ini berlaku, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalah ini dengan melakukan imbasan & prosedur pembaikan menggunakan aplikasi Battle.net atau pemeriksaan integriti di Steam.

Operasi ini akan membuat pemeriksaan silang mengenai integriti setiap fail permainan Destiny 2 dan menggantikan setara yang rosak dengan salinan sihat yang dimuat turun terus dari pelayan Battle.net atau pelayan Steam.

Sekiranya anda mengesyaki rasuah mungkin menjadi penyebab utama di sebalik kemunculan kod ralat ini, anda perlu melakukan Pemeriksaan Integriti (di Steam) atau prosedur Imbasan & Pembaikan di Battle.Net.

Sekiranya anda menggunakan Battle.net, ikuti sub Panduan A. Untuk Steam, ikuti sub panduan B.

A. Membaiki Permainan menggunakan Battle.Net

Ikuti arahan di bawah ini untuk Scan & Repair the Destiny 2 terus dari aplikasi Battle.net :

  1. Pastikan aplikasi Destiny 2 utama ditutup, kemudian buka aplikasi Battle.Net dan klik pada tab Permainan dari bahagian atas skrin.
  2. Seterusnya, pilih Destiny 2 dari senarai permainan di bahagian kiri skrin.
  3. Setelah anda melakukan ini, beralih ke menu sebelah kanan dan klik pada Pilihan dan klik pada Imbas & Baiki .
  4. Pada arahan pengesahan terakhir, klik Mula Imbas dan tunggu sehingga operasi selesai.
  5. Setelah operasi selesai, mulakan semula komputer anda dan lancarkan permainan sebaik sahaja permulaan seterusnya selesai untuk melihat apakah masalahnya kini sudah selesai.

B. Membaiki Permainan di Steam

Ikuti arahan di bawah untuk mengimbas integriti fail permainan Destiny 2 dan melihat apakah masalahnya dapat diselesaikan sendiri:

  1. Pastikan Destiny 2 ditutup, kemudian buka Steam dan akses tab Perpustakaan dari menu di bahagian atas.
  2. Seterusnya, pilih Destiny 2 dari senarai permainan di perpustakaan anda, kemudian klik kanan padanya dan pilih Properties dari menu konteks.
  3. Di dalam skrin Properties Destiny 2 , klik pada tab Local Files , kemudian klik  Verify Integrity dari file game  dari senarai pilihan yang ada.
  4. Setelah pengesahan dimulakan, tunggu dengan sabar sehingga operasi selesai, kemudian mulakan semula komputer anda.
  5. Setelah permulaan berikutnya selesai, lancarkan Destiny 2 sekali lagi dan lihat apakah masalahnya kini diselesaikan.

Sekiranya masalah yang sama masih berlaku, turunkan ke kemungkinan penyelesaian seterusnya di bawah.

Memulakan semula atau Memulakan Semula Penghala

Sekiranya tiada kemungkinan penyelesaian di atas berfungsi untuk anda dan anda sebelum ini mengesahkan bahawa anda sebenarnya tidak menghadapi masalah pelayan, kemungkinan besar anda menghadapi ketidakkonsistenan rangkaian.

Router yang bekerja dengan lebar jalur terhad kemungkinan akan mencetuskan ralat ini setelah dibanjiri dengan data yang tidak dapat mereka kendalikan. Dalam kebanyakan kes, ini akan berlaku setelah terlalu banyak peranti disambungkan ke rangkaian yang sama dan banyak data ditukar pada masa yang sama.

Dalam kes ini, anda seharusnya dapat menyelesaikan ralat 'Chard' sama ada dengan menghidupkan semula penghala atau dengan menetapkannya semula.

Mulakan dengan sub-panduan pertama (A) dan lakukan but semula. Sekiranya itu tidak berjaya, lanjutkan ke proses reboot penghala anda.

A. Nyalakan semula Penghala anda

Ini adalah prosedur yang sesuai untuk memulakan sekiranya anda menghadapi masalah hubungan dengan permainan lain (selain Destiny 2). Operasi ini akan membersihkan data temp TCP / IP tanpa menyebabkan kehilangan data.

Beberapa pengguna yang menemui kod ralat Chard di Destiny 2 (secara berkala) telah mengesahkan bahawa masalah itu akhirnya dapat diselesaikan setelah mereka memulakan semula penghala mereka.

Untuk melakukan boot semula penghala, cukup tekan butang Hidup / Mati di bahagian belakang penghala anda sekali untuk memotong kuasa. Sekiranya penghala anda tidak mempunyai butang Hidup / Mati , cabut kabel kuasa secara fizikal untuk memaksa menghidupkan semula manual.

Sebaik sahaja anda mematikan penghala anda, cabut kabel kuasa dan tunggu selama satu minit penuh untuk memastikan bahawa anda melepaskan kapasitor kuasa.

Setelah berjaya menghidupkan semula penghala anda, mulakan semula komputer anda dan lihat apakah masalahnya diselesaikan dengan melancarkan Destiny 2 sekali lagi dan lihat apakah kod ralat Chard kembali.

Sekiranya kod ralat kembali, teruskan dengan menetapkan semula penghala anda.

B. Menetapkan semula Penghala anda

Sekiranya but semula tidak berfungsi, anda harus terus maju dengan menetapkan semula penghala anda. Tetapi sebelum anda melakukan ini, ingatlah bahawa operasi ini mungkin akan berakhir dengan membersihkan tetapan yang diperibadikan yang mungkin anda buat sebelumnya - Ini termasuk kelayakan log masuk tersuai, port yang disenaraikan dan julat IP yang anda izinkan tetapi juga item dan port yang disekat yang anda kirimkan secara manual.

Sekiranya anda memahami akibatnya dan anda ingin membintangi operasi, cari butang reset di bahagian belakang penghala anda. Sebaik sahaja anda melihatnya, anda mungkin memerlukan tusuk gigi atau benda tajam yang serupa untuk mencapainya - Sebilangan besar pengeluar akan membuatnya dengan cara ini untuk mengelakkan tekanan tidak sengaja.

Perlu diingat bahawa beberapa model penghala akan 'melupakan' kelayakan ISP yang disimpan ketika tetapan semula dilakukan. Oleh kerana itu, penting untuk mempunyai kelayakan ISP sebelum anda memulakan prosedur ini.

Apabila anda sudah bersedia untuk memulakan, tekan dan tahan butang Reset selama 10 saat atau sehingga anda melihat bahawa LED di bahagian depan penghala anda semua mula berkelip pada masa yang sama. Setelah prosedur selesai, lepaskan butang reset dan tunggu Sambungan Internet dibuat semula.

Catatan: Bergantung pada model penghala anda, anda mungkin perlu memasukkan semula kelayakan yang diberikan oleh ISP anda.

Setelah sambungan Internet dibuat semula, lancarkan Destiny 2 sekali lagi dan lihat apakah masalahnya kini diselesaikan.

Tag Destiny 2