Bagaimana Memperbaiki Kod Ralat Disney + App 39?

Beberapa pelanggan Disney + melaporkan bahawa mereka akhirnya melihat Kod Ralat 39 setiap kali mereka cuba menonton perkhidmatan penstriman ini. Kesalahan ini disahkan berlaku dengan pelbagai peranti termasuk PC, AppleTV, Nvidia Shield, Android, dan iOS.

Ternyata, terdapat beberapa sebab yang berbeza yang akhirnya menghasilkan Kod Ralat Disney + ini:

  • Pemeriksaan Perlindungan Salin yang Gagal - Sekiranya anda hanya menghadapi masalah ini setelah jangka masa yang lama, kemungkinan besar anda melihat kod ralat ini kerana aplikasi Disney + gagal dalam pemeriksaan perlindungan salinan. Sekiranya senario ini berlaku, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalahnya dengan memulakan semula peranti anda (AppleTV, AndroidTV, Android, iOS atau Windows)
  • Data temp yang rosak - Contoh potensial lain yang mungkin menyebabkan masalah ini adalah serangkaian data yang rosak yang sedang disimpan di folder temp. Sekiranya senario ini berlaku, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalah dengan memasang semula aplikasi Disney + bersama dengan setiap pergantungan.
  • Menetapkan semula TV Pintar ke tetapan kilang - Sekiranya anda hanya melihat ralat ini pada AppleTV atau AndroidTV, masalah ini kemungkinan disebabkan oleh gangguan biasa dengan aplikasi Disney +. Dalam kes ini, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalahnya dengan menetapkan semula TV pintar anda kembali ke tetapan kilang dan kemudian memasang semula aplikasi Disney + dalam lingkungan yang bersih.
  • Fail temp yang tersisa di konsol - Sekiranya anda hanya menghadapi masalah ini di konsol anda (PS4 atau Xbox One), masalah ini kemungkinan besar disebabkan oleh pemilihan data sementara yang dihasilkan oleh aplikasi Disney secara pasif. Dalam kes ini, anda boleh menyelesaikan masalah dengan menghidupkan kuasa konsol anda untuk membersihkan kapasitor kuasa beserta data yang tersisa.
  • Peranti tangkapan dalam permainan yang disambungkan - Alasan lain yang mungkin akhirnya menghasilkan Kod Kesalahan 39 pada konsol adalah peranti rakaman dalam permainan yang membolehkan permainan mengambil rakaman permainan mereka. Ternyata, Disney + mempunyai beberapa perlindungan DRM yang sangat efisien yang akan menyekat sebarang percubaan merakam kandungan dari aplikasinya.
  • Kandungan Disney + dialirkan melalui splitter - Sekiranya anda menggunakan splitter untuk menghantar kandungan Disney + ke projektor, mungkin itulah sebab mengapa anda melihat kod ralat ini. Perkhidmatan streaming ini merangkumi kod perlindungan hak cipta yang dimasukkan terus ke dalam isyarat HDMI yang digunakan untuk meneruskan dari konsol ke peranti output. Sekiranya senario ini berlaku, anda tidak mempunyai pilihan selain menggunakan Disney + tanpa alat pemisah.

Kaedah 1: Memulakan semula peranti

Ternyata, salah satu contoh yang paling biasa yang sebenarnya menyebabkan Kod Ralat 39  di Disney + adalah pemeriksaan perlindungan salinan yang akhirnya gagal setelah aplikasi menghabiskan masa yang lama.

Masalah ini kemungkinan besar akan diselesaikan oleh Disney akhirnya, tetapi sehingga saat itu, anda boleh membetulkannya sendiri dengan memaksa peranti anda yang terjejas untuk dimulakan semula untuk membersihkan sebarang fail temp dari aplikasi Disney + dan mulakan semula aplikasinya.

Sudah tentu, bergantung pada peranti yang anda hadapi, arahannya akan berbeza. Untuk memudahkan anda, kami membuat senarai arahan untuk peranti yang paling terpengaruh dengan masalah ini.

  • Apple TV: Pergi ke Tetapan> Sistem dan klik pada Mulakan semula.
  • Android TV: Tekan butang Laman Utama di papan pemuka utama. Seterusnya, pergi ke tab Tetapan dan pilih Tetapan. Kemudian, pergi ke About dan gunakan pilihan Restart dari menu Power .
  • Android:  Tahan butang kuasa sehingga anda membuka menu Daya. Dari senarai pilihan, pilih Mulakan semula dan tunggu sehingga peranti anda boot sandaran.
  • iOS: Tekan dan tahan butang kelantangan atau butang sisi di sisi lain sehingga anda melihat slaid pemadaman mati muncul. Seterusnya, seret slaid kuasa ke kanan dan tunggu sehingga peranti iOS anda dimatikan. Setelah operasi selesai, hidupkan semula seperti biasa.
  • Windows: Klik pada butang mula di sudut kiri atas dan klik pada ikon kuasa dari senarai pilihan yang ada. Seterusnya, dari senarai pilihan kuasa, klik Restart dan tunggu komputer anda boot semula.

Sekiranya operasi ini tidak membenarkan anda menyelesaikan Kod Ralat 39  dengan Disney + dan anda masih tidak dapat menstrimkan kandungan, beralih ke kemungkinan perbaikan seterusnya di bawah.

Kaedah 2: Memasang semula Aplikasi Disney +

Sekiranya restart mudah tidak membenarkan anda menyelesaikan masalah, langkah seterusnya adalah mencuba dan memasang semula aplikasi Disney + untuk membersihkan data yang berpotensi rosak yang mungkin menyumbang kepada kemunculan Kod Ralat 39.  Operasi ini disahkan berjaya oleh banyak pengguna yang terjejas.

Terlepas dari platform tempat Anda menghadapi masalah ini, teruskan dengan memasang semula aplikasi Disney + sepenuhnya dan membersihkan fail sementara untuk melihat apakah itu menyelesaikan masalah.

Sudah tentu, bergantung pada platform pilihan anda, arahan untuk melakukannya akan berbeza. Oleh kerana itu, kami membuat beberapa sub panduan yang berbeza (satu untuk setiap platform yang serasi dengan Disney +), jadi sila ikuti arahan yang boleh digunakan untuk platform yang anda gunakan perkhidmatan streaming:

Memasang semula Disney + di AppleTV

  1. Pada skrin Utama Apple TV anda, cukup sorot aplikasi Disney +, kemudian tekan dan tahan permukaan Sentuh sehingga ikon aplikasi mula bergoyang.
  2. Apabila aplikasi mula bergetar, tekan Main / Jeda , kemudian pilih Padam dari menu konteks.
  3. Setelah aplikasi dicopot pemasangannya sepenuhnya, buka App Store di AppleTV anda, cari aplikasi Disney + , dan muat turun semula.
  4. Setelah pemasangan selesai, mulakan semula AppleTV anda dan lihat apakah masalahnya telah diselesaikan pada permulaan sistem seterusnya.

Memasang semula Disney + di Android TV

  1. Tekan butang Utama pada alat kawalan jauh anda untuk memunculkan papan pemuka utama.
  2. Seterusnya, dari senarai pilihan yang tersedia, pilih Google Play Store dalam kategori Aplikasi .

    Catatan: Sekiranya anda tidak dapat menjumpai Google Play Store di dalam kategori Aplikasi , kembangkan menu Aplikasi terlebih dahulu untuk melihat setiap entri.

  3. Setelah anda berada di Google Play Store , pilih Apl Saya dari menu sebelah kiri, kemudian arahkan ke entri yang berkaitan dengan aplikasi Disney +.
  4. Seterusnya, akses menu untuk memilihnya, kemudian gunakan butang Nyahpasang untuk menyingkirkannya.
  5. Setelah proses selesai, mulakan semula TV Android anda dan tunggu sehingga permulaan seterusnya selesai.
  6. Seterusnya, gunakan menu Utama sekali lagi untuk mengakses Google Play Store, cari aplikasi Disney + dan pasang semula.

Memasang semula Disney + pada Android

  1. Pada telefon atau tablet Android anda, akses aplikasi Google Play Store.
  2. Setelah anda berada di dalam gedung aplikasi, gunakan menu tindakan di sebelah kiri untuk memilih Aplikasi & permainan saya , kemudian ketik Perpustakaan.
  3. Dari menu Aplikasi & permainan saya , pilih tab Dipasang di bahagian atas, kemudian tatal ke bawah senarai aplikasi yang terpasang dan ketuk aplikasi Disney + .
  4. Pada menu seterusnya, klik Uninstall dan tunggu operasi selesai.
  5. Setelah aplikasi dicopot pemasangan, kembali ke gedung Google Play dan pasang semula aplikasi Disney + dan lihat apakah Kod Ralat 39  telah diselesaikan.

Memasang semula Disney + pada iOS

  1. Pada skrin utama peranti iOS anda, ketik dan tahan ikon Disney + sehingga anda melihat bahawa ikon aplikasi mula bergoyang.
  2. Setelah bergetar, tekan butang X kecil (di sudut kiri atas ikon) untuk memulakan proses penyahpasangan.
  3. Setelah selesai, tekan butang Laman Utama pada peranti iOS anda untuk keluar dari mod penghapusan.
  4. Seterusnya, buka App Store, cari Aplikasi Disney sekali lagi dan ikuti arahan di skrin untuk memasangnya semula.
  5. Lancarkan perkhidmatan dan lihat apakah masalahnya kini sudah selesai.

Sekiranya anda telah berjaya melakukan ini tanpa kejayaan, teruskan ke kemungkinan penyelesaian seterusnya di bawah.

Kaedah 3: Menetapkan semula Apple TV / AndroidTV ke Tetapan Kilang (jika berkenaan)

Sekiranya anda menghadapi masalah di AppleTV atau AndroidTV dan memulakan semula dan memasang semula aplikasi Disney + tidak menyelesaikan masalah untuk anda, tindakan terbaik adalah menetapkan semula Apple TV atau Android anda ke tetapan kilang. Operasi ini disahkan berkesan oleh banyak pengguna yang terlibat menghadapi senario yang serupa.

Kami telah membuat dua panduan berasingan untuk menampung kedua-dua pangkalan pengguna. Ikuti sub-panduan yang berlaku untuk OS TV yang anda gunakan.

Catatan: Sekiranya anda tidak menghadapi masalah ini di AndroidTV atau AppleTV, lewati kaedah ini sama sekali dan beralih ke yang berikutnya di bawah.

Menetapkan semula Apple TV ke tetapan kilang

  1. Dari menu utama AppleTV anda, arahkan ke Tetapan.
  2. Setelah anda masuk ke dalam menu Tetapan , klik pada Sistem.
  3. Di dalam menu Sistem , tatal ke bawah ke skrin Pemeliharaan dan akses menu Reset .
  4. Pada menu akhir, sahkan operasi dengan menekan butang Reset dan Kemas kini . Operasi ini akan menetapkan semula peranti AppleTV anda ke tetapan kilang, kemudian pasang kemas kini firmware yang telah dikeluarkan sejak masa itu.
  5. Setelah operasi selesai, pasang aplikasi Disney + sekali lagi dan lihat apakah masalahnya kini diselesaikan.

Menetapkan semula Android TV ke tetapan kilang

  1. Dari menu Utama AndroidTV anda, akses pilihan Tetapan .
  2. Setelah anda masuk ke dalam menu Tetapan AndroidTV anda , pergi ke tetapan Peranti anda dan akses menu Penyimpanan & Setel Semula .
  3. Di dalam menu Storage & Reset , akses menu Factory & reset . Kemudian, dari menu seterusnya, mulailah proses dengan mengakses menu Factory data reset .
  4. Pada skrin pengesahan, pilih Padam semuanya dan tunggu sehingga operasi selesai. AndroidTV anda kemudian akan dimulakan semula dan keadaan kilang akan dikuatkuasakan.
  5. Setelah operasi selesai, pasang semula aplikasi Disney + dan lihat apakah masalahnya kini diselesaikan.

Sekiranya anda masih melihat Kod Ralat 39  atau pembaikan ini tidak berlaku untuk peranti anda, beralih ke kaedah seterusnya di bawah.

Kaedah 4: Menghidupkan semula konsol anda (jika ada)

Sekiranya anda menghadapi masalah ini di Xbox One atau Playstation 4, kemungkinan masalah ini berlaku disebabkan oleh beberapa fail sementara yang dibuat oleh aplikasi Disney + secara pasif. Dalam keadaan tertentu, fail ini mungkin akhirnya menimbulkan masalah streaming termasuk Kod Ralat 39.

Sekiranya senario ini berlaku, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalah ini dengan memastikan bahawa anda akhirnya menghabiskan kapasitor kuasa konsol anda dan membuang data sementara yang mungkin menyebabkan masalah tersebut.

Untuk menampung kedua-dua pangkalan pengguna, kami membuat dua panduan berasingan - satu untuk PS4 dan satu untuk Xbox One. Ikuti mana sahaja panduan yang sesuai dengan keadaan semasa anda:

Kitaran kuasa pada PS4

  1. Pastikan konsol PS4 anda dihidupkan sepenuhnya dan tidak dalam mod hibernasi.
  2. Tekan dan tahan butang kuasa (pada konsol anda) sehingga peranti mati sepenuhnya. Biarkan hanya selepas anda mendengar kipas mati sepenuhnya.

    Catatan: Sekiranya anda melepaskan butang kuasa terlalu awal, konsol anda akan beralih ke mod hibernasi.

  3. Setelah Playstation 4 anda dimatikan sepenuhnya, cabut kabel elektrik dari soket secara fizikal dan biarkan selama sekurang-kurangnya 30 saat sebelum memasangnya semula untuk memastikan bahawa kapasitor kuasa sepenuhnya habis.
  4. Mulakan konsol anda sekali lagi dan tunggu permulaan seterusnya selesai.
  5. Buka aplikasi Disney + sekali lagi dan lihat apakah masalahnya kini diselesaikan.

Berbasikal kuasa di Xbox One

  1. Tekan dan tahan butang kuasa Xbox (di bahagian depan konsol anda). Tekan butang itu selama 10 saat atau lebih (sehingga anda melihat bahawa LED depan berkedip sekejap).
  2. Setelah konsol Xbox One anda ditutup sepenuhnya, lepaskan kabel kuasa dari soket yang disambungkan dan tunggu selama satu minit penuh untuk memastikan kapasitor kuasa terkuras.
  3. Setelah jangka masa ini berlalu, mulakan konsol anda sekali lagi dan tunggu sehingga urutan but selesai.

    Catatan: Sekiranya anda melihat logo animasi yang lebih panjang, ini adalah pengesahan bahawa prosedur pemacu kuasa telah berjaya.

  4. Setelah but seterusnya selesai, buka aplikasi Disney + sekali lagi dan lihat apakah masalahnya telah diselesaikan.

Kaedah 5: Melepaskan peranti tangkapan dalam permainan (jika ada)

Sekiranya anda menggunakan peranti tangkapan dalam permainan untuk merakam permainan anda di Xbox One atau Playstation 4 (dengan peranti seperti Elgato), ingatlah bahawa ini adalah fakta yang terkenal bahawa Disney + dan banyak aplikasi penstriman lain berpotensi bertentangan dengannya.

Ini adalah masalah yang berlaku kerana beberapa perlindungan DRM yang diberlakukan oleh aplikasi penstriman ini, dan anda juga boleh mengalami masalah yang serupa dengan BluRay Disc dan jenis media fizikal yang lain. Ini adalah cara yang tidak selamat untuk memastikan kandungan mereka tidak dicabul.

Ternyata, Disney + memasukkan kod perlindungan hak cipta yang dimasukkan terus ke dalam isyarat HDMI yang digunakan untuk meneruskan dari konsol ke peranti output. Kod Ralat 39 akan berlaku sekiranya terdapat kerosakan pada konsol dan TV semasa proses pemeriksaan perlindungan hak cipta melalui HDMI.

Oleh itu, sekiranya anda menggunakan alat tangkapan permainan seperti Elgato, putuskan sambungan dari konsol anda dan mulakan semula stesen anda. Setelah konsol anda membuat sandaran, buka aplikasi Disney + sekali lagi dan lihat apakah Kod Ralat 39  telah diperbaiki.

Kaedah 6: Mengeluarkan sambungan projektor (jika ada)

Sekiranya anda memproyeksikan kandungan yang anda streaming dari Disney + melalui projektor yang disambungkan melalui VGA atau HDMI, anda mungkin perlu melepaskan sambungan itu dan menghubungkan konsol anda ke TV untuk memperbaiki Kod Ralat 39.

Kami berjaya mengenal pasti banyak laporan pengguna yang menghadapi masalah ini HANYA semasa mereka disambungkan ke projektor. Kami tidak dapat mengesahkan ini, tetapi sepertinya ini adalah langkah keselamatan lain untuk memastikan kandungan mereka tidak bocor.

Terdapat banyak laporan pengguna yang menunjukkan bahawa aplikasi Disney + menjalankan beberapa jenis DRM untuk menghentikan orang daripada merakam atau menyaring kandungan mereka. Apa-apa aplikasi tangkapan dalam permainan, projektor atau apa sahaja yang menggunakan pembahagi akan menghasilkan kod ralat ini.

Tag disney +