Apa itu Microsoft Network Adapter Multiplexor Protocol dan Harus Diaktifkan?

The Adapter Protokol Multiplexor Microsoft Network disenaraikan dalam " Item ini menggunakan sambungan " senarai bagi Wifi Properties. Pilihan ini dilumpuhkan untuk banyak orang secara lalai dan sering membuat mereka keliru jika melumpuhkan atau mengaktifkannya memberi kesan pada sambungan atau lebar jalur mereka. Sebenarnya mengaktifkan protokol ini sementara pilihan lain dalam senarai diaktifkan tidak mungkin.

Apa itu Protokol Multiplexor Microsoft Adapter?

Microsoft Adapter Multiplexor Protocol adalah sekumpulan konfigurasi khas yang dimainkan apabila pengguna menggabungkan dua sambungan yang berbeza. Sebenarnya, ia adalah pemacu mod kernel yang digunakan untuk Network Interface Bonding. Ini bermakna dua kad ethernet digabungkan untuk membentuk satu peranti fizikal untuk meningkatkan lebar jalur.

Apabila kerjasama NIC dimulakan, Protokol Multiplexor diaktifkan untuk satu atau dua (bergantung pada sambungan dan bilangan penyesuai rangkaian yang disambungkan) sementara yang lain masih menggunakan item lain dari senarai. Oleh itu, Protokol Multiplexor Rangkaian Adaptor digunakan hanya semasa menggabungkan dua atau lebih penyesuai. Biasanya untuk sambungan LAN / WAN.

Perlukah Diaktifkan?

Ramai pengguna bertanya sama ada mereka harus mengaktifkannya atau tidak. Pada asasnya, Protokol ini hanya datang ke dalam bermain manakala menggabungkan Network Adapter atau mewujudkan yang menghubungkan sambungan seperti yang dijelaskan di atas. Sekiranya anda cuba mengaktifkan pilihan ini secara manual semasa item lain dalam senarai diaktifkan, anda akan melihat ralat ini

Jika anda  klik  pada " Yes " protokol kekal kurang upaya dan lain-lain didayakan untuk connection.If anda, anda  klik  pada " No " ia akan membawa anda kembali ke dalam senarai dan tiada perubahan dibuat. Walaupun anda  mematikan  semua pilihan lain dan cuba  mengaktifkan  hanya " Microsoft Network Adapter Multiplexor Protocol ", ia tetap menunjukkan ralat ini . Ini bermaksud bahawa ia tidak dapat diaktifkan kecuali sambungan diperkenalkan ke jambatan. Oleh itu, ia  perlu tidak  dapat diaktifkan . Ia diaktifkan secara automatik apabila ajambatan yang dicipta dan tidak memerlukan pengaktifan manual.