Cara Memperbaiki Kesalahan Copperbeard di Laut Pencuri

Beberapa pengguna Sea of ​​Thieves melihat kod ralat Copperbeard ketika cuba bergabung atau menjadi tuan rumah sesi dalam talian. Pengguna lain melaporkan kemalangan ini berlaku setiap kali mereka menekan kekunci Alt. Masalah ini kebanyakannya dilaporkan berlaku untuk Pengguna PC.

Ternyata, terdapat beberapa sebab yang berbeza yang mungkin bertanggungjawab terhadap kemunculan kod ralat ini. Inilah ikhtisar pelakunya yang paling mungkin:

  • Masalah pelayan - Ternyata, masalah ini dapat disebabkan oleh masalah pelayan yang sedang diselesaikan oleh pemaju Rare secara aktif. Ini boleh disebabkan oleh masalah dalaman atau masalah infrastruktur dengan Xbox Live. Dalam kes ini, tidak ada penyelesaian masalah. Yang boleh anda buat hanyalah mengesahkan masalahnya dan tunggu pihak yang terlibat menyelesaikan masalah tersebut.
  • Permainan tidak dibenarkan berjalan di latar belakang - Penyebab yang paling mungkin menyebabkan masalah ini adalah kejadian di mana komputer Windows 10 anda tidak dikonfigurasi untuk membolehkan menjalankan aplikasi latar belakang. Dalam kes ini, anda boleh menyelesaikan masalah dengan mengubah tingkah laku ini agar Laut Pencuri dapat berjalan di latar belakang.
  • Masalah ukuran skrin - Seperti yang telah disahkan oleh beberapa pengguna yang terpengaruh, masalah ini juga dapat terjadi kerana masalah ukuran skrin yang disebabkan oleh tambalan yang tidak baik. Sekiranya senario ini berlaku, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalah ini dengan menukar permainan ke mod Window sebaik sahaja ia bermula.
  • Rasuah fail permainan - Dalam keadaan tertentu, masalah ini juga dapat terjadi disebabkan oleh beberapa jenis rasuah yang berasal dari fail permainan yang anda simpan secara aktif di dalam negara. Dalam kes ini, tetapan semula sederhana dari menu Aplikasi & Ciri cukup untuk menyelesaikan masalah.

Kaedah 1: Memeriksa Masalah Pelayan

Sebelum melangkah ke mana-mana kemungkinan perbaikan lain di bawah, mulakan dengan menyiasat sama ada Rare (pembangun permainan) sedang menghadapi masalah pelayan yang berleluasa.

Kemungkinan jika masalah berlaku pada banyak pengguna di kawasan anda, ada sedikit lagi yang boleh anda lakukan untuk menyelesaikan masalah selain daripada menunggu pembangun yang terlibat menyelesaikan masalah tersebut. Melihat kejadian masa lalu, masalah seperti ini sering disebabkan oleh ketidakkonsistenan dengan infrastruktur Xbox Live dengan pelayan permainan.

Untuk mengesahkan adakah ini benar, mulakan dengan memeriksa perkhidmatan seperti IsTheServiceDown  atau IsTheServiceDown untuk melihat apakah pengguna lain melaporkan kesalahan Copperbeard sekarang.

Sekiranya anda menemui bukti bahawa anda mungkin menghadapi masalah pelayan yang berleluasa, periksa akaun Twitter rasmi Sea of ​​Thieves dan cari pengumuman rasmi mengenai status masalah tersebut.

Tempat lain yang boleh anda lihat ialah infrastruktur Xbox Live kerana permainan memanfaatkannya untuk memudahkan interaksi dalam talian di PC dan Xbox One. Untuk melakukan ini, periksa status perkhidmatan Xbox Live dan lihat apakah ada masalah yang dilaporkan di bawah Permainan & Aplikasi.

Sekiranya siasatan yang baru anda lakukan tidak menemui bukti mengenai masalah pelayan, beralih ke kaedah seterusnya di bawah.

Kaedah 2: Membiarkan Laut Pencuri berjalan di Latar Belakang

Salah satu contoh yang paling biasa yang akhirnya akan menimbulkan kesalahan CopperBeard adalah contoh di mana sistem operasi anda tidak dikonfigurasi untuk membolehkan Sea of ​​Thieves berjalan di latar belakang.

Walaupun ini tidak kedengaran seperti itu seharusnya menjadi masalah jika anda aktif bermain permainan, sebenarnya. Ini berlaku kerana beberapa perkhidmatan dalam talian yang diperlakukan oleh pengguna permainan seperti perkhidmatan latar belakang walaupun anda aktif bermain permainan.

Nasib baik, anda dapat menyelesaikan masalah dengan mudah dengan mengubah tingkah laku lalai untuk membolehkan Laut Pencuri berjalan di latar belakang. Untuk melakukan ini, ikuti arahan di bawah:

  1. Pastikan Sea of ​​Thieves dan perkhidmatan latar belakang ditutup.
  2. Tekan kekunci Windows + R untuk membuka kotak dialog Jalankan . Seterusnya, ketik ' ms-setting: privacy-backgroundapps ' di dalam kotak teks. kemudian tekan Enter untuk membuka tab Aplikasi Latar Belakang pada aplikasi Tetapan .

  3. Di dalam tab Aplikasi Latar Belakang , mulailah dengan mengaktifkan togol yang dikaitkan dengan  aplikasi Biarkan berjalan di latar belakang.

  4. Setelah penggunaan aplikasi latar belakang diaktifkan, tatal ke bawah senarai aplikasi, dan cari entri yang berkaitan dengan Sea of ​​Thieves.
  5. Apabila anda melihatnya, pastikan togol yang berkaitan dengannya diaktifkan (Hidup) .
  6. Lancarkan Sea of ​​Thieves sekali lagi dan lihat apakah masalahnya kini diselesaikan

Sekiranya masalah yang sama masih berlaku, teruskan ke kemungkinan penyelesaian seterusnya di bawah.

Kaedah 3: Menjalankan Permainan dalam Window Mode

Sekiranya masalah di atas tidak berfungsi untuk anda atau permainan sudah diizinkan berjalan di latar belakang, anda harus mengalihkan perhatian anda ke masalah ukuran layar. Ternyata, beberapa pengguna yang terpengaruh telah berjaya menyelesaikan masalah ini dengan beralih ke mod tetingkap.

Ini tidak sesuai, tetapi banyak pengguna yang terjejas telah mengesahkan bahawa itu adalah satu-satunya perkara yang membolehkan mereka bermain permainan tanpa menghadapi Kesalahan CopperBeard .

Sekiranya anda ingin mencuba penyelesaian ini, tekan Alt + Enter sebaik sahaja anda memulakan permainan untuk beralih ke mod Window. Selepas anda melakukan ini, cuba sambung dalam talian dan lihat apakah masalah yang sama masih berlaku.

Sekiranya ralat yang sama masih berlaku walaupun setelah anda beralih ke mod tetingkap, turun ke perbaikan terakhir di bawah.

Kaedah 4: Menetapkan semula Permainan dari Aplikasi dan Ciri

Sekiranya tidak ada kemungkinan perbaikan di atas berhasil untuk anda, kemungkinan anda melihat masalah ini disebabkan oleh beberapa jenis fail permainan yang rosak yang menyebabkan permainan tersebut terhenti. Dan kerana Sea of ​​Thieves dipasang sebagai aplikasi UWP (Universal Windows Platform) , tidak ada cara untuk berintegriti seperti yang biasa anda lakukan di Steam, Origin atau lebih dari itu.

Nasib baik, anda dapat menyelesaikan masalah ini dengan menetapkan semula permainan melalui Advanced Options of Sea of ​​Thieves. Ini disahkan berfungsi oleh pelbagai pengguna yang terjejas.

Apa yang akan dilakukan oleh operasi ini pada dasarnya adalah mengembalikan permainan ke keadaan awal. Ini bermaksud bahawa setiap cache fail, pemasangan kemas kini dan data yang berkaitan dengan akaun akan dihapus.

Catatan: Tetapi jangan risau, tidak akan ada kehilangan data yang berkaitan dengan prosedur ini.

Berikut adalah panduan ringkas untuk menetapkan semula permainan dari skrin Aplikasi dan Ciri :

  1. Tekan kekunci Windows + R untuk membuka kotak dialog Jalankan . Seterusnya, taip arahan berikut dalam kotak teks dan tekan Masukkan untuk membuka Apps & Ciri-ciri menu daripada Tetapan app:
    ms-setting: appsfeatures
  2. Di dalam menu Aplikasi & Ciri , tatal ke bawah senarai aplikasi UWP yang dipasang dan cari Sea of ​​Thieves. Setelah anda melihatnya, klik sekali untuk meluaskan menu konteks, kemudian klik pada pautan Pilihan Lanjutan .
  3. Sebaik sahaja anda masuk ke dalam menu Advanced Options , tatal ke bawah ke tab Reset dan klik pada butang Reset .
  4. Apabila diminta untuk melakukannya, sahkan operasi dan tunggu sehingga selesai. Kemudian, buka Kedai Microsoft dan pasang setiap kemas kini Sea of ​​Thieves yang belum selesai sebelum melancarkannya lagi dan lancarkan permainan untuk melihat apakah masalahnya kini diselesaikan.
Tags Kesalahan Pencuri Laut