Betulkan: Pengawal AfterGlow Xbox 360 Tidak Bekerja

Pengawal afterglow Xbox 360 juga dikenali sebagai AX.1. Konsep pengawal ini adalah bahawa ia adalah jenis lutsinar dengan lampu yang menonjol keluar daripadanya. Ia dibangunkan untuk konsol Xbox dan juga dapat digunakan dengan PC anda.

Ramai orang menghadapi masalah di mana pengawal mereka tidak akan dikenali oleh OS Windows mereka. Pengurus USB akan menunjukkan bahawa pengawal menyambung tetapi PC tidak akan mengenali perkakasan. Terdapat beberapa ubat untuk masalah ini. Rujuk penyelesaian yang disenaraikan di bawah.

Penyelesaian 1: Menukar port

Masalah ini dapat diselesaikan dengan menyambungkan pengawal Xbox ke PC anda melalui port USB 2.0. Seperti yang kita semua ketahui, pengawal pada asalnya tidak direka untuk PC. Melalui pemacu dan perisian yang berbeza, kami cuba menyambungkannya ke PC; ini tidak mengubah fakta bahawa ia dirancang dan dikembangkan untuk konsol. Kebanyakan konsol mempunyai port USB 2.0 yang terdapat di dalamnya.

Anda boleh mencuba memasukkan pengawal ke port 2.0.

Petua: Port USB 3.0 mempunyai lapisan biru di dalamnya sementara 2.0 kelihatan seperti port USB biasa tanpa ada pewarnaan.

Penyelesaian 2: Memasang perisian rasmi Xbox

Sekiranya menukar port tidak membantu, mungkin ada masalah dengan pemacu yang anda pasang. Mereka mungkin tidak dikonfigurasi dengan betul atau sudah ketinggalan zaman. Nyahpasang semua pemacu dan perisian mengenai pengawal yang sudah ada dalam sistem anda sebelum mengikuti penyelesaian ini.

  1. Keluarkan dan cabut semua pengawal dari PC anda.
  2. Kemas kini perisian pengawal Xbox 360 anda dari sini. Anda akan melihat pilihan Windows 7 (32 bit) dan Windows 7 (64 bit). Jangan bimbang jika anda menjalankan Windows 10 atau 8. Pemacu ini berfungsi dalam kesemuanya. Cukup pilih pemacu mengikut spesifikasi komputer anda dengan memilih 32 bit atau 64 bit.

  1. Setelah memasang perisian, pasangkan pengawal Xbox 360 anda. Sekiranya Windows masih tidak mengenalinya, teruskan dengan langkah berikut.
  2. Tekan butang Windows + R untuk membuka aplikasi Jalankan. Dalam kotak dialog, ketik “ devmgmt. msc ”. Ini akan melancarkan pengurus peranti komputer anda.

  1. Di sini jika pengawal anda tidak dapat dikesan dengan PC anda, pengawal susulan Xbox 360 akan kelihatan dalam kategori Peranti Lain .

  1. Klik kanan pada pengawal Afterglow dan pilih Kemas kini Perisian Pemacu .

  1. Setelah anda mengklik pilihan untuk mengemas kini, Windows akan memberi anda dua pilihan. Sama ada ia akan mengemas kini pemacu itu sendiri secara automatik, atau ia akan meminta anda untuk melihat-lihat perisian komputer anda . Pilih pilihan kedua.

  1. Sekarang tetingkap akan muncul ke hadapan. Ia akan mengandungi kotak dialog di mana anda boleh mencari pakej perisian dan ada juga pilihan di mana komputer membolehkan anda memilih dari senarai pemacu yang tersedia untuk komputer anda . Pilih pilihan kedua.

  1. Sekarang telusuri semua peranti yang berbeza sehingga anda menjumpai satu yang mempunyai label " Microsoft Common Controller For Windows Class ".

  1. Sekarang anda akan diminta untuk memilih dari senarai pemacu yang ada. Pilih yang terbaru dan klik Ok untuk meneruskan.

  1. Sekarang Windows akan memasang perisian dan pengawal susulan Xbox 360 anda akan siap digunakan.

Penyelesaian 3: Memasang SCP toolkit

Dalam penyelesaian ini, kami akan cuba menyambungkan pengawal afterglow anda dengan PC anda menggunakan ScpToolkit. Harap maklum bahawa pengawal tidak akan kehilangan fungsi mereka. Sebab kami memilih perisian ini adalah bahawa penyelesaian ini sangat berkesan dan cekap.

Harap maklum bahawa kami tidak mempunyai hubungan dengan perisian pihak ketiga. Tolong teruskan dengan risiko anda sendiri.

  1. Pertama sekali, anda harus memuat turun dan memasang perisian berikut di PC anda. Pautan diberikan di bawah.

Pemacu PC Xbox 360 rasmi

.NET Framework 4.0

Visual C ++

  1. Anda boleh memeriksa pemacu yang anda pasang kapan saja dengan menjalankan aplikasi " Jalankan " dan mengetik " cmd " di kotak dialog.
  2. Apabila Command Prompt muncul, ketik " driverquery " dan tekan Enter . Komputer anda akan menyenaraikan semua pemacu yang dipasang beserta versi, tarikh diubah suai, nama modul dan jenis pemacu.

  1. Sekarang kita harus menuju ke pemasangan perisian pihak ketiga yang akan membantu anda membolehkan pengawal anda bekerja dengan PC anda. Pergi ke sini dan anda akan menemui pautan hijau yang menuju ke pelepasan perisian yang stabil. Pasang. Nama perisian akan " SCP Toolkit Setup ".

  1. Setelah memuat turun fail, buka fail tersebut. Anda akan menemui aplikasi bernama " ScpToolkit_Setup. exe ”. Klik kanan dan pilih Run as administrator untuk memasangnya.

  1. Tetapkan lokasi pemasangan dengan sewajarnya dan setuju dengan syarat lesen. Klik Seterusnya setelah anda selesai.
  2. Selepas anda mengklik Next , anda akan diberi pilihan item mana yang hendak dipasang dalam bentuk kotak centang. Dianjurkan untuk meninggalkannya kerana ditandai sebagai lalai dan klik butang pasang.

  1. Setelah berjaya memasang perisian, pengendali perasaan selepas ini pada dasarnya akan dipasang dan dimainkan. Bermakna mereka akan dapat dikesan setiap kali anda menyambungkannya ke PC tanpa anda perlu melakukan apa-apa.
  2. Selepas pemasangan, anda boleh mengkonfigurasi kunci sendiri dengan mudah menggunakan toolkit. Anda boleh menyesuaikan pengalaman pengawal anda agar sesuai dengan gaya permainan anda. Anda juga dapat menggunakan pengurus profil dan membuat pemetaan khusus. Pilihan penyesuaian akan membantu anda menyesuaikan kepekaan ibu jari anda.

Catatan : Sekiranya pengawal anda masih tidak dikenali dengan PC anda, anda harus cuba menyambung dengan konsol Xbox untuk memeriksa apakah alat tersebut berfungsi dengan baik. Ini akan menghilangkan semua keraguan perkakasan. Sekiranya mereka berfungsi di konsol dan bukan pada PC, kami dapat memeriksa apakah port USB anda bersih dan tidak ada habuk yang tersekat di dalamnya. Sekiranya anda menyambungkan pengawal 360 anda dengan hab USB, putuskan sambungan dari sana dan pasangkannya ke port USB yang ada di PC anda.

Mulakan semula PC anda setelah membersihkan port USB / menukar port dan periksa apakah ia berfungsi. Sekiranya pengawal tidak berfungsi pada kedua-duanya, konsol dan PC, ini bermakna pengawal mempunyai masalah perkakasan dan anda harus mengganti / membaikinya.