Root Samsung Galaxy S4 SGH-I337

Samsung Galaxy S4 berusia lebih dari dua tahun tetapi masih berjaya untuk menjadi kuat. Salah satu peranti Android terbaik yang pernah dihasilkan, Galaxy S4 benar-benar cantik. Terdapat beberapa variasi Samsung Galaxy S4, dan salah satu yang paling umum adalah varian AT&T - Samsung Galaxy S4 SGH-I337. Seperti mana-mana peranti Android yang lain, peratusan yang cukup besar dari orang yang menggunakan Galaxy S4 SGH-I337 ingin memanfaatkan lebih banyak peranti mereka, dan satu-satunya cara untuk memanfaatkan lebih banyak peranti Android adalah dengan mengakarnya. Berikut adalah dua kaedah yang paling berkesan yang boleh digunakan untuk membasmi Samsung Galaxy S4 SGH-I337:

Kaedah 1: Gunakan iRoot

iRoot adalah program rooting satu klik yang dirancang khusus untuk pengguna Android rookie yang tidak cukup memahami konsep dan proses rooting peranti Android. Berikut adalah langkah-langkah yang perlu diikuti oleh seseorang untuk membasmi Samsung Galaxy S4 SGH-I337 mereka menggunakan iRoot:

1. Muat turun iRoot. Klien desktop untuk iRoot (yang dapat diunduh di sini) akan digunakan untuk melakukan root pada peranti, tetapi seseorang juga dapat memuat turun aplikasi iRoot Android dari Play Store untuk tujuan seperti memeriksa apakah peranti berjaya di-root.

2. Aktifkan USB Debugging pada Galaxy S4.

3. Sambungkan peranti ke komputer menggunakan kabel data.

4. Klik pada butang Root pada klien desktop iRoot.

5. Tunggu program selesai. Walaupun iRoot mempunyai kadar kejayaan yang lebih baik, ia tidak dapat melakukan root pada semua peranti, dan jika program gagal melakukan rooting pada peranti, ia akan menunjukkan pesan kegagalan. Sekiranya iRoot gagal, kaedah seterusnya adalah cara untuk pergi.

Kaedah 2: Root peranti secara manual

1. Muat turun Motochopper.zip (Gunakan Google untuk Mencari).

2. Ekstrak fail yang dimuat turun.

3. Pasang sama ada pemacu USB yang betul untuk Samsung Galaxy S4 SGH-I337 atau versi terbaru Kies ke komputer.

4. Hidupkan USB Debugging pada peranti

5. Sambungkan peranti ke komputer menggunakan kabel data.

6. Buka folder yang diekstrak dan buka fail bernama "run.bat".

7. Tetingkap ADB (Android Debug Bridge) akan terbuka. Biarkan ia melakukan tugasnya, dan setelah selesai, peranti akan di-root.

8. Pasang RootChecker dari Play Store untuk memastikan bahawa Galaxy S4 telah di-root.

9. Pasang SuperSU dari Play Store. SuperSU dapat digunakan untuk menguruskan izin root.