Betulkan: Komen YouTube Gagal Dihantar

Anda mungkin gagal memberikan komen pada video YouTube kerana gangguan oleh pelanjutan penyekat iklan atau VPN anda. Lebih-lebih lagi, nama pengguna YouTube yang dihasilkan secara automatik juga dapat menghalang anda daripada membuat komen di video YouTube.

Pengguna yang terjejas mendapat kesalahan dengan ikon berpusing kecil ketika dia cuba menghantar komen / balasan komen pada video YouTube. Dalam beberapa kes, pengguna mengalami kesalahan ketika dia mencoba mengedit komen / balasan yang diposkan, dan komen yang diterbitkan akan hilang. Sebilangan pengguna tidak dapat melihat komen setelah memuat semula halaman. Masalah ini tidak khusus untuk platform tertentu iaitu boleh berlaku pada Windows, Mac, atau peranti mudah alih.

Dalam beberapa kejadian yang jarang berlaku, pengguna menghadapi ralat ini hanya pada satu saluran (sedangkan mereka boleh membuat siaran secara normal di saluran lain). Sebilangan pengguna yang terjejas dapat memberi komen pada siaran langsung tetapi tidak mengenai video.

Sebelum meneruskan proses penyelesaian masalah, pastikan anda menggunakan penyemak imbas / aplikasi versi terbaru . Lebih-lebih lagi, muat semula halaman secara berterusan selama 5 hingga 6 kali dan kemudian cuba menghantar komen. Juga, lancarkan semula penyemak imbas dan kemudian cuba hantar komen. Selanjutnya, lancarkan video secara langsung semasa anda ingin menghantar komen (bukan melalui pemberitahuan). Selain itu, anda boleh mencuba akaun YouTube lain dalam penyemak imbas baru untuk mengesampingkan masalah penyemak imbas / akaun. Juga, biasakan untuk tidak memberi komen lebih dari 2 atau 3 komen pada satu video.

Anda juga harus ingat bahawa YouTube terus mengubah dasarnya untuk mengekang spam . Sekiranya anda disyaki spam , misalnya berkongsi URL dalam komen anda, menyiarkan komen yang sama pada setiap video, atau jika anda menghantar komen secara berterusan tanpa jeda waktu, anda mungkin gagal menghantar komen di YouTube.

Lebih-lebih lagi, pengunggah video juga menerapkan tetapan yang berbeza tentang apa yang dapat disiarkan dalam komen, misalnya jika pembuat konten telah mengaktifkan pengaturan hanya menyetujui komen yang dapat diposkan ke video, dan komen anda tidak disetujui oleh pengunggah video, maka tidak akan dapat dilihat oleh orang lain (tetapi mungkin ditunjukkan kepada anda).

Penyelesaian 1: Lumpuhkan Sambungan Adblocking Anda

Anda mungkin tidak menyukai Iklan, tetapi iklan adalah sumber pendapatan yang mustahak untuk YouTube dan itulah sebabnya YouTube tidak "menyukai" peluasan Iklan. Anda mungkin menghadapi ralat jika menggunakan pelanjutan penyekat iklan. Dalam senario ini, melumpuhkan pelanjutan atau memasukkan senarai putih ke dalam YouTube dalam tetapan pelanjutan penyekat iklan anda dapat menyelesaikan masalahnya. Sebagai ilustrasi, kami akan membincangkan proses untuk Chrome.

  1. Buka penyemak imbas Chrome dan klik pada Vipsikal Elips (3 titik menegak) berhampiran sudut kanan atas tingkap.
  2. Sekarang arahkan ke Lebih Banyak Alat dan kemudian di sub-menu yang ditunjukkan, klik pada Sambungan .
  3. Sekarang cari dan lumpuhkan pelanjutan Adblock.
  4. Kemudian buka laman web YouTube dan periksa sama ada jelas mengenai kesalahan itu.
  5. Anda juga boleh memasukkan laman web ke dalam senarai pelanjutan penyekat iklan anda.

Penyelesaian 2: Lumpuhkan Pelanggan / Sambungan VPN Anda

Ini adalah norma umum dalam industri IT untuk menggunakan VPN untuk memotong sekatan yang dikenakan oleh ISP atau laman web. Lebih-lebih lagi, VPN memberikan peluang yang baik bagi pengguna untuk menyelamatkan privasinya dari mata kasar. Anda mungkin menghadapi ralat yang sedang dibincangkan (terutama jika terdapat aplikasi mudah alih) jika anda menggunakan klien / pelanjutan VPN untuk mengakses YouTube kerana laman web seperti YouTube atau Netflix tidak menggalakkan penggunaannya. Dalam senario ini, mematikan klien VPN dapat menyelesaikan masalahnya.

  1. Lumpuhkan pelanjutan VPN atau pelayar penyemak imbas anda.
  2. Sekarang lancarkan aplikasi penyemak imbas / mudah alih dan periksa sama ada anda boleh menghantar komen video YouTube.

Penyelesaian 3: Log masuk semula ke Laman YouTube

Cookie digunakan oleh laman web untuk menyimpan komunikasi pelanggan / pelayan. Kuki yang rosak boleh menyebabkan banyak masalah. Masalah yang dihadapi juga mungkin disebabkan oleh kesalahan sementara atau kuki laman web yang rosak. Dalam kes ini, log keluar dan kemudian masuk semula ke laman web dapat menyelesaikan masalah. Anda juga boleh mencuba mod penyamaran / peribadi.

  1. Buka penyemak imbas anda dan arahkan ke laman web YouTube.
  2. Sekarang, klik pada ikon pengguna (berhampiran sudut kanan atas tetingkap) dan kemudian klik pada Keluar .
  3. Sekarang tutup penyemak imbas anda dan mulakan semula sistem anda.
  4. Setelah dimulakan semula, lancarkan penyemak imbas dan Buka YouTube untuk memeriksa sama ada anda boleh memberi komen mengenai video tersebut

Penyelesaian 4: Tukar Nama Pengguna untuk YouTube

Terdapat kesalahan di YouTube, di mana, jika nama pengguna dihasilkan secara automatik oleh laman web, misalnya, jika ID e-mel anda digunakan sebagai nama pengguna, maka anda mungkin menghadapi ralat yang sedang dibincangkan. Dalam senario ini, menukar nama pengguna anda dapat menyelesaikan masalahnya.

  1. Tukar nama pengguna anda untuk YouTube.
  2. Kemudian periksa sama ada anda boleh menghantar komen pada video YouTube.

Penyelesaian 5: Hantar Komen setelah Memutar Video untuk Beberapa Waktu

YouTube membuat usaha berterusan untuk menghentikan spammer daripada menghantar komen. Salah satu langkah tersebut ialah menghentikan pengguna daripada menyiarkan komen pada video jika video tersebut tidak dimainkan atau dimainkan hanya selama beberapa saat. Dalam konteks ini, memainkan video sekurang-kurangnya satu minit, dan kemudian menghantar komen dapat menyelesaikan masalahnya.

  1. Buka YouTube dan mainkan video yang bermasalah.
  2. Sekarang biarkan video dimainkan sekurang-kurangnya satu minit (tanpa pemajuan) dan kemudian periksa sama ada anda boleh menghantar komen (tanpa menjeda video).
  3. Sekiranya tidak, cubalah menjeda video tepat pada masa anda mahu membuat komen dan kemudian periksa sama ada anda boleh menghantar komen.

Penyelesaian 6: Cuba Penyemak Imbas Lain

Setiap penyemak imbas mempunyai bahagian bugnya. Masalah yang anda hadapi mungkin disebabkan oleh bug penyemak imbas sementara. Dalam konteks ini, menggunakan penyemak imbas lain untuk memberi komen mengenai video YouTube dapat menyelesaikan masalahnya.

  1. Muat turun dan pasang penyemak imbas lain (jika belum dipasang).
  2. Sekarang lancarkan penyemak imbas yang baru dipasang dan periksa sama ada anda boleh memberi komen mengenai video YouTube. Contohnya, jika anda menghadapi masalah dengan Firefox, cuba gunakan Chrome.

Penyelesaian 7: Cuba Platform Lain

Bersama dengan versi web, YouTube dapat diakses dengan aplikasi Andriod dan iPhone. Masalah semasa mungkin khusus platform, misalnya masalahnya hanya pada versi web Windows. Dalam konteks ini, mencuba platform lain untuk menghantar komen pada video YouTube dapat menyelesaikan masalahnya.

  1. Sekiranya anda menghadapi masalah pada penyemak imbas , maka cuba aplikasi mudah alih (aplikasi Android atau aplikasi iPhone).
  2. Sekiranya anda menghadapi masalah pada aplikasi mudah alih , maka cubalah YouTube versi web .

Untuk Aplikasi Mudah Alih:

Penyelesaian 1: Aktifkan / Lumpuhkan Tema Gelap Aplikasi Mudah Alih YouTube

Terdapat bug yang dilaporkan di aplikasi mudah alih YouTube, di mana mod gelap (diaktifkan atau dinonaktifkan) mempengaruhi kemampuan pengguna untuk mengomentari video. Dalam konteks ini, mengaktifkan (atau mematikan) mod gelap dapat menyelesaikan masalah.

  1. Buka aplikasi mudah alih YouTube dan mulailah memainkan video (atau video yang bermasalah).
  2. Sekarang semasa memainkan video, tekan butang kembali (yang akan menunjukkan skrin utama anda, sedangkan video sedang dimainkan dalam keadaan minimum di bahagian bawah layar).
  3. Sekarang ketik ikon pengguna (berhampiran sudut kanan atas video).
  4. Kemudian ketik pada Tetapan .
  5. Sekarang ketik Umum dan kemudian Aktifkan (atau Lumpuhkan) Tema Gelap .
  6. Sekarang kembali ke skrin utama.
  7. Sekarang ketik video yang diminimumkan dan kemudian ketik butang main untuk memainkan video.
  8. Sekarang ketik pada Komen dan tambahkan komen awam untuk memeriksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 2: Pasang semula Aplikasi Mudah Alih YouTube

Sekiranya anda menghadapi masalah pada peranti mudah alih, kemungkinan besar pemasangan aplikasi YouTube yang rosak menyebabkan masalah tersebut. Dalam senario ini, menyahpasang dan kemudian memasang semula aplikasi dapat menyelesaikan masalahnya. Sebagai ilustrasi, kami akan membincangkan proses untuk aplikasi Android.

  1. Buka Tetapan telefon anda.
  2. Sekarang ketik Aplikasi / Pengurus Aplikasi .
  3. Sekarang ketik YouTube dan kemudian ketik Nyahpasang .
  4. Setelah menyahpasang aplikasi, mulakan semula peranti anda.
  5. Setelah dimulakan semula, pasang semula aplikasi YouTube dan periksa sama ada ia jelas dari kesalahan.
  6. Sekiranya tidak ada pilihan nyahpasang yang tersedia pada langkah 4, kemudian Paksa Hentikan aplikasi dan kemudian ketik Penyimpanan .
  7. Sekarang Kosongkan Cache dan kemudian Kosongkan Data aplikasi.
  8. Kemudian ketik butang belakang .
  9. Sekarang ketik butang Lumpuhkan dan mulakan semula telefon anda.
  10. Setelah dimulakan semula, aktifkan aplikasi YouTube (seperti yang dibincangkan dalam langkah-langkah di atas) dan kemudian periksa sama ada ia jelas daripada ralat.

Sekiranya setakat ini tidak ada yang dapat membantu anda, anda boleh mencuba sambungan TubeBuddy (atau yang serupa) dan menggunakan pusat pemberitahuannya untuk menghantar komen / balasan. Anda boleh menghantar komen pada video YouTube dengan menggunakan susun atur YouTube yang lebih lama tetapi sejak tahun 2020, kebanyakan trik / jalan keluar untuk memuatkan UI lama YouTube telah berhenti berfungsi, jadi, anda mungkin atau mungkin tidak dapat memuatkan susun atur laman web yang lebih lama .