Sambungan Chrome 1Password tidak berfungsi

Pelanjutan Chrome Kata Laluan mungkin tidak berfungsi jika pemasangannya rosak. Selain itu, pemasangan aplikasi pendamping 1Password atau penyemak imbas Chrome yang rosak juga boleh menyebabkan ralat yang dibincangkan.

Masalahnya timbul apabila pengguna mengklik ikon peluasan Kata Laluan 1 (atau cuba menggunakan pintasan papan kekunci), tetapi tidak ada yang berlaku, atau hanya menu tetapannya yang ditampilkan. Dalam beberapa kes, pengguna diarahkan ke laman web 1Password. Bagi sebilangan pengguna, ciri isian automatik tidak berfungsi. Masalahnya biasanya timbul selepas kemas kini aplikasi / peluasan OS, Chrome, atau 1Password. Masalahnya dilaporkan pada semua sistem operasi desktop utama (Windows, Mac, Linux).

Sebelum meneruskan penyelesaiannya, mulakan semula penyemak imbas Chrome (setelah memastikan tidak ada proses yang berkaitan dengan Chrome atau 1Password yang dijalankan di Task Manager sistem anda) untuk mengesampingkan sebarang gangguan sementara. Lebih-lebih lagi, mulakan semula sistem anda setelah keluar sepenuhnya dari aplikasi 1Password. Selanjutnya, pastikan lesen anda sah (berlangganan atau berdasarkan lesen). Juga, pastikan aplikasi antivirus / firewall anda tidak mengganggu operasi sambungan 1Password. Selain itu, cuba untuk membolehkan yang Protocol Pemesejan Asli dalam Bantuan

Penyelesaian 1: Kemas kini Sambungan / Aplikasi 1Password ke Build Terkini

Sambungan dan aplikasi 1Password dikemas kini secara berkala untuk menambahkan ciri-ciri baru (terutamanya untuk menjadikannya serasi dengan OS dan penyemak imbas) dan memperbaiki bug yang diketahui. Anda mungkin menghadapi ralat jika menggunakan versi peluasan / aplikasi 1Password yang sudah usang. Dalam kes ini, mengemas kini sambungan dan aplikasi 1Password akan menyelesaikan masalahnya.

  1. Lancarkan penyemak imbas Chrome dan klik pada ikon Sambungan .
  2. Kemudian, dalam menu, pilih Urus Sambungan .
  3. Sekarang, aktifkan Mod Pembangun dan kemudian klik pada butang Kemas kini untuk mengemas kini pelanjutan.
  4. Kemudian pastikan aplikasi 1Password dikemas kini ke versi terbaru (biasanya proses automatik).
  5. Setelah mengemas kini pelanjutan dan aplikasi, periksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 2: Kemas kini Penyemak Imbas Chrome ke Binaan Terbaru

Penyemak imbas Chrome dikemas kini secara berkala untuk menambah ciri baru dan memperbaiki bug yang diketahui. Sambungan 1Password mungkin tidak berfungsi jika anda menggunakan versi Chrome yang sudah lapuk kerana boleh menyebabkan masalah keserasian antara pelanjutan dan Chrome. Dalam konteks ini, mengemas kini penyemak imbas Chrome ke versi terkini dapat menyelesaikan masalahnya.

  1. Lancarkan penyemak imbas Chrome dan buka menu dengan mengklik pada tiga elips menegak di sebelah kanan atas tetingkap.
  2. Sekarang, dalam menu, pilih Tetapan dan kemudian, di panel kiri tetingkap, buka Mengenai Chrome .
  3. Kemudian kemas kini penyemak imbas dan klik pada butang lancarkan semula (bukan hanya menutup dan membuka penyemak imbas).
  4. Setelah dilancarkan semula, periksa sama ada sambungan 1Password jelas dari ralat.

Penyelesaian 3: Gunakan Hanya Satu Versi Aplikasi / Sambungan 1 Kata Laluan

Banyak orang cenderung (walaupun tidak sengaja) memasang dua versi peluasan dan aplikasi 1Password, yang boleh menyebabkan masalah dibincangkan. Dalam senario ini, mematikan / menyahpasang versi lanjutan atau aplikasi lain dapat menyelesaikan masalah.

  1. Lancarkan penyemak imbas Chrome dan klik pada ikon Sambungan (berhampiran hujung kanan bar alamat).
  2. Sekarang, dalam menu yang ditunjukkan, pilih Urus Sambungan .
  3. Kemudian periksa sama ada terdapat lebih daripada satu sambungan 1Password, contohnya, sambungan 1Password (Aplikasi Desktop Diperlukan) dan 1Password X. Jika ya, lumpuhkan atau alih keluar salah satu daripadanya dan kemudian periksa apakah masalahnya diselesaikan.
  4. Juga, periksa aplikasi yang anda pasang untuk lebih dari satu versi 1Password, misalnya, satu dari kedai OS (Mac atau Windows Store) dan yang lain dari laman web 1Password. Sekiranya ya, hapus salah satu versi dan kemudian periksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 4: Pasang semula Sambungan Kata Laluan 1

Sambungan 1Password mungkin tidak berfungsi jika pemasangannya sendiri rosak terutamanya disebabkan oleh pemasangan yang terganggu. Dalam kes ini, memasang semula pelanjutan dapat menyelesaikan masalah.

  1. Sandarkan maklumat / data laman web dalam peluasan Kata Laluan 1.
  2. Lancarkan penyemak imbas Chrome dan klik pada ikon Sambungan (ikon terakhir dalam pintasan pelanjutan).
  3. Sekarang klik pada Manage Extensions dan kemudian klik pada butang Remove di bawah 1Password extension.
  4. Sekarang sahkan untuk menyahpasang pelanjutan dan melancarkan semula penyemak imbas Chrome.
  5. Setelah dilancarkan semula, pasang semula sambungan 1Password dan periksa sama ada ia berfungsi dengan baik.
  6. Sekiranya tidak, ulangi langkah 1 hingga 4 dan mulakan semula sistem anda.
  7. Setelah dimulakan semula, lancarkan aplikasi 1Password dan kemudian lancarkan Chrome .
  8. Sekarang pasang semula sambungan 1Password dan periksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 5: Aktifkan 1Password Extension Helper

Untuk berfungsi dengan betul, sambungan 1Password memerlukan tetapan pembantu peluasan (dalam pilihan sistem) diaktifkan. Sekiranya pelanjutan dilumpuhkan, 1Passowrd tidak dapat disegerakkan dengan betul. Dalam konteks ini, mengaktifkan penolong pelanjutan dapat menyelesaikan masalah. Sebagai gambaran, kami akan cuba membimbing anda mengenai proses sistem Mac.

  1. Lancarkan Keutamaan Mac anda dan kemudian pergi ke tab Penyemak Imbas .
  2. Sekarang periksa pilihan Sentiasa Tetap 1Password Extension Helper Running .
  3. Kemudian periksa sama ada sambungan 1Password jelas dari ralat.
  4. Sekiranya pilihan 1Password Extension Helper sudah diaktifkan pada langkah 2, nonaktifkan dan mulakan semula sistem anda.
  5. Setelah dimulakan semula, aktifkan semula 1Password Extension Helper dan periksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 6: Jalankan semula Persediaan Aplikasi 1Password

Aplikasi pendamping 1Password sangat penting untuk operasi peluasan 1Password (bukan berasaskan awan). Kata Laluan 1 mungkin tidak berfungsi jika entri pendaftaran mengenai aplikasi 1 Kata Laluan tidak dikonfigurasi dengan betul. Dalam konteks ini, menjalankan semula penyediaan aplikasi 1Password dapat memperbetulkan entri pendaftaran dan dengan demikian menyelesaikan masalah. Untuk penjelasan, kami akan melalui proses untuk PC Windows.

  1. Keluar dari penyemak imbas Chrome dan aplikasi 1Password . Kemudian pastikan tidak ada proses berkaitan Kata Laluan Chrome / 1 yang berjalan di Pengurus Tugas.
  2. Sekarang lancarkan kotak arahan Jalankan (dengan menekan kekunci Windows + R) dan kemudian jalankan perintah berikut:
    1Password.exe --setiap
  3. Kemudian masukkan kata laluan utama anda untuk aplikasi 1Password (jika diminta).
  4. Setelah selesai penyiapan, anda akan mendapat permintaan bahawa aplikasi 1Password dikemas kini .
  5. Sambil menjalankan aplikasi 1Password , lancarkan penyemak imbas Chrome , dan periksa sama ada sambungan 1Password berfungsi dengan baik.
  6. Sekiranya tidak, nyahpasang sambungan 1Password seperti yang dibincangkan dalam penyelesaian 3 dan mulakan semula sistem anda.
  7. Setelah dimulakan semula, ulangi langkah 1 hingga 4 dan kemudian pasang semula sambungan 1Password untuk memeriksa apakah masalahnya diselesaikan.
  8. Sekiranya masalah berlanjutan, muat turun versi terbaru aplikasi 1Password .
  9. Sekarang, keluar  dari penyemak imbas Chrome dan pastikan tidak ada proses yang berkaitan dengan 1Password yang dijalankan di Task Manager.
  10. Kemudian pasang aplikasi 1Password (melebihi pemasangan yang ada) menggunakan fail yang dimuat turun (jalankan fail sebagai pentadbir) pada langkah 8 dan kemudian periksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 7: Pasang semula Aplikasi 1Password

Aplikasi pendamping 1Password boleh ketinggalan zaman atau fail pemasangannya boleh rosak semasa memindahkan folder pemasangannya. Dalam senario ini, memasang semula aplikasi 1Password dapat menyelesaikan masalahnya. Sebagai ilustrasi, kami akan melalui proses PC Windows. Pengguna Mac boleh mencuba Utiliti Penyelesaian Masalah 1Password untuk membaiki (gunakan ketiga-tiga pilihan pembaikan, iaitu izin, atribut diperpanjang, dan perkhidmatan pelancaran) pemasangan dan jika itu tidak menyelesaikan masalah, kemudian pasang semula aplikasi.

  1. Sandarkan maklumat log masuk penting dan pastikan tidak ada proses berkaitan Kata Laluan Chrome / 1 yang dijalankan di Task Manager.
  2. Uninstall yang lanjutan 1Password, seperti yang dibincangkan dalam penyelesaian 3.
  3. Sekarang, klik kanan pada butang Mula dan kemudian pilih Aplikasi & Ciri.
  4. Kemudian kembangkan 1Password dan klik pada butang Nyahpasang .
  5. Sekarang sahkan untuk menyahpasang aplikasi 1Password dan kemudian mulakan semula sistem anda.
  6. Setelah dimulakan semula, pasang semula aplikasi dan pelanjutan untuk memeriksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 8: Lumpuhkan 'Sahkan Tandatangan Kod Penyemak Imbas Web' dalam Tetapan Aplikasi 1 Kata Laluan

1Password mungkin enggan berfungsi jika anda menggunakan versi 1Password yang sudah usang (mis., 1Password 4) dan tidak mahu mengemas kini ke versi terbaru 1Password. Dalam kes ini, melumpuhkan pengesahan tandatangan kod penyemak imbas web (dalam tetapan aplikasi 1Password) dapat menyelesaikan masalah.

Amaran : Teruskan dengan risiko anda sendiri kerana melumpuhkan pengesahan tandatangan kod penyemak imbas web (yang membolehkan Kata Laluan 1 membezakan antara Chrome yang sah dan yang palsu) boleh mendedahkan sistem dan data anda kepada ancaman seperti perisian hasad, penggodaman, dll.

  1. Pelancaran yang aplikasi 1Password dan terbuka Bantuan menu.
  2. Sekarang hover ke Advanced dan kemudian hapus centang pilihan Verify Signature Code Browser Signature .
  3. Sekarang, mulakan semula sistem anda dan setelah dimulakan semula, periksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 9: Keluarkan Semua Sambungan Penyemak Imbas Chrome

Sambungan Chrome digunakan untuk meningkatkan fungsinya, tetapi anda mungkin menghadapi ralat yang sedang dibincangkan jika ada pelanjutan yang mengganggu operasi 1Password. Dalam senario ini, membuang semua peluasan dapat menyelesaikan masalah dan membantu mendiagnosis pelakunya.

  1. Sandarkan maklumat / data penting. Lancarkan penyemak imbas Chrome dan di sebelah kanan bar alamat, klik pada ikon Sambungan (yang terakhir di ikon pelanjutan).
  2. Sekarang, keluarkan setiap peluasan dengan mengklik butang Buang masing-masing .
  3. Kemudian, matikan komputer anda dan tunggu selama satu minit.
  4. Sekarang, hidupkan komputer anda dan lancarkan Chrome .
  5. Kemudian, tambahkan sambungan 1Password ke Chrome dan periksa apakah masalahnya diselesaikan.
  6. Sekiranya tidak, tanggalkan sambungan 1Password dan matikan komputer .
  7. Kemudian, tunggu selama satu minit dan hidupkan sistem.
  8. Sekarang, melancarkan yang aplikasi 1Password dan kemudian melancarkan Chrome pelayar.
  9. Kemudian, pasang semula sambungan 1Password dan periksa apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 10: Pasang semula Penyemak Imbas Chrome

Sekiranya masalah itu berlanjutan (walaupun setelah mencuba semua penyelesaian yang disebutkan di atas), kemungkinan besar, masalah tersebut mungkin disebabkan oleh pemasangan penyemak imbas Chrome yang rosak. Dalam konteks ini, memasang semula penyemak imbas Chrome dapat menyelesaikan masalahnya. Untuk penjelasan, kami akan melalui proses untuk PC Windows.

  1. Sandarkan maklumat / data penting dalam penyemak imbas Chrome dan pelanjutannya.
  2. Nyahpasang sambungan Chrome 1Password.
  3. Keluar dari penyemak imbas Chrome dan aplikasi 1Password . Pastikan tidak ada proses yang berkaitan dengan 1Password yang dijalankan di Task Manager sistem anda.
  4. Sekarang, nyahpasang aplikasi 1Password (seperti yang dibincangkan dalam penyelesaian 6).
  5. Klik kanan pada butang Windows dan kemudian klik pada Aplikasi & Ciri .
  6. Sekarang, kembangkan Chrome dan kemudian klik pada butang Nyahpasang .
  7. Kemudian pilih Juga Hapus Data Penyemakan Imbas Anda dan klik pada butang Nyahpasang .
  8. Ikuti arahan pada skrin anda untuk menyahpasang Chrome.
  9. Sekarang mulakan semula sistem anda dan, semasa memulakan semula, lancarkan Penjelajah Fail sistem anda.
  10. Kemudian, arahkan ke jalan berikut:
    % localappdata%
  11. Sekarang, dalam folder Local, hapus folder 1Password dan kemudian padamkan folder Google .
  12. Sekali lagi, mulakan semula sistem anda dan kemudian pasang semula aplikasi Chrome dan 1Password .
  13. Sekarang, pasang semula sambungan 1Password, dan semoga masalahnya dapat diselesaikan.

Sekiranya masalah berlanjutan, cuba cuba kembali ke versi aplikasi 1Password yang lebih lama. Pada sistem Mac, cuba pindahkan kedua-duanya (aplikasi Chrome dan 1Password) ke folder Aplikasi Sistem . Juga, cuba log keluar dari Mac App Store dan iTunes Store , kemudian mulakan semula sistem. Setelah dimulakan semula, log masuk semula Mac App Store dan iTunes Store untuk menolak sebarang masalah kelayakan.

Selain itu, hapus centang pilihan Jangan Paparkan dalam Penyemak Imbas dalam tetapan aplikasi 1Password dan periksa apakah masalahnya diselesaikan. Sekiranya tidak ada yang berjaya, cuba gunakan peluasan 1Password X (setelah menyahpasang aplikasi dan pelanjutan 1Password).

Teg 1 Kata Laluan