PANDUAN TERBAIK: Cara Root Samsung Galaxy Note 5 anda (5.1.1)

Root adalah pengguna kuasa, dengan hak pentadbiran sepenuhnya. Rooting peranti anda bermaksud, memberi diri anda uid = 0 (akses pentadbir). Setelah memilikinya, Anda dapat Flash ROM khususPemulihan kustom , dan memanfaatkan Modul Xposed untuk meningkatkan lagi prestasi, penampilan dan ciri Android anda.

Walau bagaimanapun, kelemahan untuk rooting adalah bahawa ia akan mematikan Kemas Kini OTA, yang bermaksud anda tidak akan dapat mendapatkan kemas kini secara automatik TETAPI anda selalu boleh kembali ke firmware asal dengan mencari dan memuat turunnya dari "di sini"

Sebelum anda meneruskan langkah yang disenaraikan dalam panduan ini; anda mengakui dan menerima bahawa segala kerosakan pada telefon anda yang disebabkan oleh percubaan anda untuk membasmi telefon anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Appuals , (pengarang) dan sekutu kami tidak akan bertanggungjawab untuk peranti bata, Kad SD mati, atau apa-apa kaitan dengan telefon anda. Sekiranya anda tidak tahu apa yang anda lakukan; sila teliti dan Sekiranya anda tidak merasa selesa dengan langkah-langkahnya, maka  JANGAN PROSES. 

Prasyarat Sebelum Meneruskan

a) Samsung Galaxy Note 5 yang menjalankan Android 5.1.1

b) Akses ke Komputer riba / Desktop

c) Kabel USB untuk menyambungkan Telefon ke Komputer

d) Bateri harus dicas sepenuhnya

Langkah-langkah untuk Root Samsung Galaxy Note 5 anda (5.1.1)

Pertama, periksa Model # (Varian) Catatan 5. Anda boleh melakukannya dengan pergi ke Tetapan -> Perihal Peranti -> Nombor Model . Varian akan dipaparkan di sini.

Setelah memperolehnya, anda perlu mengaktifkan OEM Unlock. Untuk melakukan ini, pergi ke Tetapan -> Tentang Perangkat -> Maklumat Perisian -> Bilangan Bilangan dan ketuk berulang kali sehingga pilihan Pengembangan muncul diaktifkan (biasanya perlu ditekan 7 kali), jika muncul diaktifkan pergi ke Tetapan -> Pilihan Pembangun -> Pilihan Buka Kunci OEM . Apabila anda melihatnya, ketik Dayakannya. Beberapa Model Antarabangsa, tidak mempunyai pilihan ini yang bermaksud bahawa ia dilengkapi dengan bootloader yang tidak terkunci, jadi langkah ini dapat dilewati.

Seterusnya adalah memuat turun alat yang diperlukan, muat turun Pemulihan Kustom untuk Catatan 5 anda dari sini. Setelah berada di laman web, lakukan CTRL + F untuk mencari dengan cepat. Terdapat tiga CR yang tersedia:

GSM, DUOS dan SPRINT. (DUOS adalah untuk Dual SIM Phones, SPRINT adalah untuk Sprint Carrier Phones, dan GSM untuk yang lain). Setelah selesai, muat turun Odin dari sini

Kemudian muat turun Kernel anda dengan memilih yang sesuai dengan Note 5 anda (bergantung pada model anda)

SM-N920-C / CD / G / I | SM-N920-S (L) | SM-N920-K (L) | SM-N9200 | SM-N9208 | SM-N920P  | SM-N920 T / W8

Masukkan kernel yang anda muat turun di Memori Dalaman telefon anda. Dengan menyambungkan telefon anda menggunakan Kabel USB, dan menyeretnya ke Memori Dalaman melalui Penjelajah Fail. Setelah selesai, tanggalkan kabel.

Ekstrak Odin seterusnya, anda akan melihatnya sebagai fail .exe, matikan peranti dan boot ke mod muat turun dengan menahan butang  Vol Down + Home + Power bersama-sama, setelah peranti di boot, anda akan melihat skrin amaran, apabila anda melihat ia tekan butang Naikkan Kelantangan.

Jalankan Odin, sekarang sambungkan peranti anda ke komputer menggunakan kabel USB, anda akan melihat kotak yang diserlahkan biru di kiri atas program ODIN (yang menunjukkan bahawa peranti telah disambungkan ke ODIN). Sekiranya anda tidak melihat kotak ini, maka anda mungkin perlu memuat turun pemacu USB Samsung untuk Windows, sila lakukannya dari sini

Klik ap  kemudian layari untuk mencari fail pemulihan tersuai (semestinya ada dalam tar atau md5 extension) yang anda muat turun lebih awal.

Kilat pemulihan tersuai dengan mengklik butang MULAI , Setelah selesai berkelip, putuskan sambungan peranti dan tekan lama Vol Down + Power. Setelah skrin dimatikan, segera tekan VOL UP + POWER + HOME untuk reboot ke mod pemulihan secara manual. Setelah boot ke Recovery Mode (TWRP), Anda perlu menekan " Install ", cari zip kernel (yang anda salin ke Internal Storage), pilih dan geser untuk mengesahkan flashing. Selepas mem-flash telefon anda harus di-boot semula dan di-root.