Cara Buka Kunci Pesanan Ringkas (SMS Premium) di Android Nougat

Walaupun dengan meningkatnya aplikasi pesanan segera, perkhidmatan pesanan ringkas ( SMS ) tetap menjadi salah satu kaedah komunikasi yang paling banyak digunakan di telefon kami. Walaupun SMS biasa melalui SMS tidak begitu biasa pada masa kini, menggunakan pesanan ringkas (juga disebut sebagai SMS premium) untuk membayar perkara seperti tiket trem atau lalu lintas data mudah alih yang agak biasa.

Android mempunyai pemeriksaan keselamatan yang meminta pengguna untuk mengkonfirmasi pengiriman pesan singkat yang dapat mengakibatkan biaya tambahan. Tetapi jika Anda terburu-buru, Anda mungkin dengan tidak sengaja mengetuk " Tidak " bersama dengan " Ingat pilihan saya ", yang akan segera menyekat semua percubaan masa depan untuk mengirim SMS premium.

Sebelum kemas kini Nougat terbaru, anda dapat dengan mudah menguraikan kesalahan anda dengan membuka pesanan ringkas dari Pengurus Aplikasi . Kemas kini terbaru membawa beberapa pengubahsuaian tentang bagaimana pengaturan SMS premium diakses, sehingga pengguna memiliki setiap alasan untuk bingung.

Artikel ini bertujuan untuk memberi penerangan mengenai masalah ini. Kami akan merangkumi langkah membuka pesanan ringkas sebelum dan selepas kemas kini Nougat terbaru.

Kaedah 1: Sebelum kemas kini

  1. Pergi ke Tetapan > Pengurus aplikasi dan pilih Semua .
  2. Tatal ke bawah dan pilih Pemesejan .
  3. Tatal ke bawah dan pilih Kebenaran .
  4. Cari tab yang disebut perkhidmatan SMS Premium , ketuk padanya dan tetapkan ke Izinkan semua atau Tanya .

Kaedah 2: Selepas Kemas kini Nougat

  1. Pergi ke Tetapan> Aplikasi .
  2. Ketuk menu "Lagi" dan pilih Akses khas .

  3. Ketik perkhidmatan SMS Premium dan pilih Perkhidmatan mesej .
  4. Sekiranya anda menyekat pesanan ringkas itu sendiri, tetapan ini akan ditetapkan ke "Jangan benarkan". Tukar kepada Tanya atau Sentiasa benarkan .

Catatan: Jika anda masih perlu menyekat beberapa perkhidmatan SMS premium, pilihan terbaik untuk anda adalah menetapkannya ke " Tanya ".