Betulkan: Berlaku ralat semasa memasang iOS

Apple sering mengeluarkan iOS, dari rilis beta hingga stabil biasanya yang terbaru adalah yang paling stabil dan masih banyak pengguna yang lebih suka daripada rilis yang lebih baru.

Dalam artikel ini, kami akan merujuk secara khusus pada versi 10.3, tetapi langkah-langkah dalam artikel ini juga berlaku untuk versi iOS berikut: 12.0+, dan 13.0+.

Model iPhone dan iPad yang lebih lama berfungsi dengan lebih pantas pada iOS 10.3 jika dibandingkan dengan keluaran kemudian. Walau bagaimanapun, sebilangan pengguna menghadapi masalah untuk memasang iOS 10.3 di iDevices mereka . Mesej " Tidak dapat Memasang Kemas kini - Kesalahan semasa memasang iOS " muncul di skrin mereka yang mengganggu proses pemasangan.

Sekiranya anda mengalami ralat ini di iDevice anda, teruskan membaca catatan ini dan cari tahu bagaimana mengatasi masalah ini. Walaupun anda mungkin tidak pernah menghadapi ralat ini sebelumnya dengan pelepasan iOS sebelumnya, tidak jarang pada fasa awal kemas kini kerana begitu banyak pengguna di seluruh dunia berusaha untuk mengemas kini pada masa yang sama. Dalam beberapa kes, yang kita perlukan adalah kesabaran. Tunggu beberapa jam dan cuba lagi.

Memasang iOS 10.3 Memerlukan Apple ID

Sekiranya anda ingin mendapatkan iOS 10.3 di iDevice anda, anda memerlukan ID Apple dan Kata Laluan anda . Sekiranya anda tidak mengingati kelayakan Apple anda, jangan pasang iOS 10.3. Selepas pemasangan, anda melihat skrin Hello di mana anda meleret untuk menyelesaikannya. Pada langkah seterusnya, anda perlu memasukkan ID Apple dan Kata Laluan anda untuk menyelesaikan pemasangan. Sekiranya anda mengetahui kata laluan anda, itu mudah. Masukkan sahaja, dan peranti iOS anda akan dibuka kuncinya. Walau bagaimanapun, jika anda tidak mengetahui ID Apple atau Kata Laluan anda, penyediaan tidak akan membenarkan anda menggunakan iDevice anda . Pertama, anda perlu menetapkannya semula di iforgot.apple.com dan kemudian kembali ke peranti anda dengan kata laluan (tetapkan semula) yang baru. Dan, peraturan yang sama merujuk kepada semua versi iOS yang lebih baru.

Apa yang ditawarkan iOS 10.3-10.3.3?

Dengan iOS 10.3 Apple memperkenalkan sistem fail baru. Sistem fail sebelumnya (HFS dan HFS +) yang digunakan Apple hampir 30 tahun. Mereka memperkenalkannya dengan iPhone 2G yang asli pada masa lalu. Kini iOS 10.3 menggantikannya dengan APFS Apple - Sistem Fail Apple sendiri. Sebelum memasang iOS 10.3, kami sangat mengesyorkan anda membuat sandaran iDevice anda (di iCloud dan iTunes).

Adakah Anda Betul Perlu Membuat Backup?

Sandaran ada untuk menjadikan peranti iOS anda kembali berfungsi apabila terdapat masalah semasa proses pemasangan. Sandaran membolehkan anda memulihkan semua data lama anda. Oleh itu, Adakah anda benar-benar perlu membuat sandaran? - Pasti YA .

Kami mengesyorkan membuat sandaran data anda pada kedua-dua varian Apple, iCloud dan iTunes. Sekiranya anda belum melakukan sandaran di iDevice anda, saya juga menasihati anda untuk memeriksa bahagian Sandaran artikel ini untuk langkah-langkah yang lebih terperinci mengenai proses Cara Memulakan iPhone X dalam Mod DFU.

Sebelum Anda Memulakan Proses Pemasangan iOS

Pastikan iDevice anda mempunyai jus bateri lebih daripada 50%, atau lebih baik lagi, disambungkan ke sumber kuasa. Proses pemasangan iOS mungkin memerlukan sedikit masa sehingga anda tidak dapat menyelesaikannya jika anda tidak mempunyai cukup bateri. Sekiranya tidak pasti, pasangkan sahaja iPhone atau iPad anda dan lakukan pemasangan.

Cara Memperbaiki Kesalahan Pemasangan iOS 10.3

Sekarang, setelah anda selesai dengan cadangan, mari kita hapuskan kesalahan pemasangan. Bagi pengguna yang mengalami ralat ini semasa melakukan kemas kini OTA (melalui udara) pada peranti iOS anda, cuba pasang iOS 10.3-10.3.3 menggunakan iTunes.

Sekiranya atas sebab apa pun anda tidak boleh atau tidak mahu memasang iOS menggunakan iTunes, anda boleh mencuba petua berikut dan periksa sama ada kemas kini iDevices anda ke versi iOS ini tanpa cegukan menggunakan OTA.

Petua # 1: Togol Mode AirPlan MATI dan AKTIF

Kadang kala modifikasi kapal terbang yang mudah dimatikan dan dihidupkan akan menjadi muslihat untuk anda. Inilah cara untuk melakukannya.

  1. Pergi ke Tetapan dan Aktifkan Mod Pesawat .
  2. Tukar off anda iDevice , dan menghidupkan ia semula selepas 10 saat atau lebih.
  3. Sekarang, pergi ke Tetapan sekali lagi, dan Lumpuhkan Mod Pesawat .
  4. Pergi ke Tetapan , ketik pada umum dan membuka yang Software Update

Sekiranya ini tidak membantu, dapatkan petua seterusnya.

Petua # 2: Tetapkan semula Tetapan Rangkaian Anda

Semasa melakukan kemas kini OTA, sangat penting untuk mempunyai sambungan internet yang stabil. Dan, jika tidak, ralat "Tidak tersambung ke Internet" mungkin muncul di layar anda. Namun, kadang-kadang pengguna melihat mesej ini walaupun mereka mempunyai sambungan Wi-Fi yang stabil. Sekiranya anda mempunyai rangkaian internet yang baik dan masih mengalami mesej "Tidak tersambung ke internet", pada dasarnya anda mempunyai 2 pilihan.

  1. Tetapkan semula tetapan rangkaian iDevice anda .
    1. Pergi ke Tetapan dan ketik pada umum .
    2. Sekarang, membuka yang Reset seksyen dan ketik pada Reset Network Settings .
  2. Ubah tetapan DNS anda ke 8.8.8.8 untuk Wi-Fi anda.
    1. Pergi ke Tetapan dan ketik pada Wi - Fi .
    2. Ketik pada " i " icon bersebelahan rangkaian Wi-Fi yang anda disambungkan.
    3. Sekarang, buka bahagian Konfigurasi DNS dan pilih Manual .
    4. Seterusnya, pilih Add Server , menaip 8.8.8 dan ketik pada Save .

Setelah melakukan setiap langkah sebelumnya, periksa sama ada anda masih menghadapi masalah semasa memasang iOS 10.3.

Petua # 3: Lakukan Memulakan Semula Paksa

Ramai pengguna melaporkan bahawa apabila mereka menghadapi masalah memasang iOS 10.3 pada peranti mereka, restart secara paksa diikuti dengan pengulangan semula kemas kini akan menyelesaikan masalah tersebut. Walau bagaimanapun, prosedur memulakan semula secara paksa tidak sama untuk semua model iPhone dan iPad. Oleh itu, bergantung pada peranti anda, pilih kaedah yang tepat untuk anda.

Untuk iPhone 6S atau di bawah, semua iPod Touches , dan iPads - Akhbar yang Utama dan Kuasa butang pada masa yang sama sehingga Apple logo muncul di skrin anda.

Pada iPhone 7 / 7 Plus - Tekan dan memegang kedua-dua Volume Down dan Side butang untuk minimum 10 saat , sehingga Apple logo muncul pada skrin.

Untuk iPhone 8 / 8 Plus dan iPhone X - Tekan dan cepat melepaskan Volume Up . Sekarang, tekan dan lepaskan Volume Turun dengan cepat . Akhir sekali, tekan dan tahan yang Side / Bangun butang sehingga Apple logo muncul pada skrin.

Petua # 4: Mulakan semula Aplikasi Tetapan

Kadang kala pepijat mungkin terdapat di aplikasi Tetapan iDevice anda. Oleh itu, memulakan semula aplikasi mungkin dapat menyelesaikan tugas anda. Untuk tujuan itu, ketik dua kali pada butang rumah anda atau leret ke separuh skrin anda agar pemilik iPhone X membuka pengalih aplikasi. Sekarang, cari aplikasi Tetapan dan tutup dengan menggesek ke atasnya (untuk pengguna iPhone X - Tekan lama dan ketuk ikon "-"). Seterusnya, buka aplikasi Tetapan sekali lagi dan pergi ke Umum kemudian Kemas kini Perisian dan cuba pasang kemas kini.

Sekiranya anda mengalami ralat yang sama ketika ini, pilihan terbaik anda adalah terus maju menggunakan iTunes untuk melakukan pembaruan.

Petua # 5: Tahan Kekunci SHIFT Semasa Mengemas kini Dengan iTunes

Dalam kebanyakan kes, iTunes adalah cara yang lebih dipercayai untuk memasang iOS 10.3 di iDevice anda daripada kemas kini OTA. Oleh itu, jika anda mengalami kesilapan semasa mengemas kini dari peranti iOS anda, cuba gunakan iTunes sebagai gantinya. Sambungkan iPhone atau iPad anda ke iTunes menggunakan kabel kilat, tekan dan tahan SHIFT KEY di papan kekunci anda, dan klik Kemas kini. Silap mata ini memasang iOS 10.3 menggunakan iTunes tanpa kehilangan data.

Cara Menghapus Kemas kini iOS yang Gagal dari iDevice Anda

Pada beberapa iDevices, percubaan kemas kini OTA iOS yang tidak berjaya meninggalkan fail perisian pada memori peranti. Sebelum melakukan pemasangan iTunes, teruskan dan hapus versi OTA dari iDevice anda. Untuk melakukannya pergi ke Tetapan, ketuk Umum dan buka Penyimpanan & Penggunaan iCloud. Berikut adalah langkah-langkah yang lebih terperinci untuk prosedur tersebut.

Cara Memeriksa Fail Kemas kini iOS yang Gagal

  1. Pergi ke Tetapan, Ketuk Umum, dan buka Penyimpanan & Penggunaan iCloud.
  2. Sekarang, ketik Urus Penyimpanan di bawah bahagian Penyimpanan di bahagian atas.
  3. Setelah peranti anda memuat data, tatal ke bawah ke senarai aplikasi dan periksa sama ada anda mempunyai kemas kini iOS 10.3 yang baru disenaraikan di sana. Sekiranya ya, pilih dan hapuskannya. Itulah cara anda membuang kemas kini OTA yang belum dibungkus dari simpanan peranti anda.

Langkah untuk membuang fail Kemas kini iOS yang belum dikemas dari iDevice anda sangat penting sebelum anda meneruskan langkah iTunes . Pengguna yang melewatkan ini mungkin mengalami kesalahan "Tidak Ada Kemas Kini Ditemui" ketika mereka cuba mengemas kini lagi.

Dan, jika iTunes tidak dapat menemui kemas kini untuk iDevice anda, tutup iTunes, mulakan semula komputer anda, reboot iDevice anda dan cuba lagi.

Mengalami Masalah Semasa Mengemas kini iPhone 5 / 5C atau iPad Ke-4?

Apple mendakwa bahawa kemas kini iOS 10.3.2 berfungsi pada iPad 4th Gen dan lebih baru, iPhone 5 dan lebih baru, dan iPod Touch 6th Gen. Walau bagaimanapun, sebilangan pembaca melaporkan masalah untuk menaik taraf iPad 5, 5C dan 4th Gen mereka. Setiap kali mereka pergi ke Tetapan> Umum> Kemas kini Perisian untuk memasang iOS 10.3.2 melalui OTA, peranti mereka mengatakan bahawa tidak diperlukan kemas kini. Sebaliknya, ia mengatakan bahawa versi iOS terkini mereka terkini semasa memeriksa kemas kini. Yang lain melaporkan bahawa model iPhone 5S, 5C, dan 5 mereka tidak akan dikemas kini walaupun setelah menghapus dan memuat turun semula kemas kini berkali-kali. Dan, bagi beberapa iDevices terjebak dalam mengesahkan perisian dan akhirnya dimulakan semula atau dimatikan tanpa mengemas kini.

Sekiranya anda mendapat ralat yang sama pada iPhone 5, 5C atau 5S (atau model lain yang disokong), cuba lakukan kemas kini iOS menggunakan iTunes dan periksa apakah itu berfungsi.

Sekiranya anda pasti bahawa kemas kini OTA keluar untuk iDevices 32bit, lakukan tetapan semula keras. Tekan terus butang Home dan Power sehingga logo Apple muncul di layar. Tindakan ini mungkin memaksa kemas kini iOS anda muncul pada model iDevice lama anda.

Tamat untuk Peranti 32bit?

Model iPhone 5, 5C dan iPad 4th Gen menggunakan seni bina iOS 32bit. Ini adalah peranti Apple terakhir yang menggunakan seni bina 32bit dan sistem on-chip A6. Semua versi iDevices dan iOS yang lebih baru (pasca 2013) menggunakan seni bina 64bit. Oleh itu, versi 32bit iOS OTA dikeluarkan lebih lambat daripada versi 64bit. Walau bagaimanapun, pemilik peranti yang disokong iOS 10.3 masih boleh mengemas kini peranti mereka dengan hanya menyambung ke iTunes dan mengemas kini dari sana.

iOS 10.3 hingga 10.3.3 merangkumi amaran ketika membuka aplikasi 32bit. Ini memberitahu anda bahawa "Aplikasi ini tidak akan berfungsi dengan versi iOS yang akan datang." Tambahan pula, iOS 11 terbaru tidak lagi menyokong perkakasan 32bit.

Cara Mengemas kini iOS Menggunakan iTunes

  1. Sambungkan iDevice anda ke komputer yang menjalankan iTunes menggunakan kabel kilat yang asal.
  2. Pastikan versi iTunes anda dikemas kini ke keluaran terbaru.
  3. Lancarkan iTunes dan pilih peranti anda dari panel kiri.
  4. Klik Periksa Kemas kini untuk mencari kemas kini baru.
  5. Sekarang, klik pada Muat turun dan Kemas kini.

Masalah Semasa Mengemas kini melalui iTunes?

Beberapa pengguna malah mengemas kini melalui iTunes mengakibatkan masalah. Walau bagaimanapun, kami mempunyai penyelesaian untuk sebahagian besar daripadanya. Sekiranya anda mengalami masalah semasa mengemas kini iDevice melalui iTunes, anda boleh menyemak kaedah berikut untuk menyelesaikan masalah tersebut.

iTunes Terjebak pada Pengesahan Kemas kini

Sekiranya anda mencuba kemas kini dan semuanya kelihatan baik sehingga iDevice tiba-tiba terperangkap dalam proses pengesahan selama lebih dari 20 minit dan kemudian gagal, cubalah yang berikut.

  1. Pertama, memadam yang update fail menggunakan langkah di atas (lihat seksyen Bagaimana Semak Untuk Gagal iOS Update File).
  2. Memulakan semula anda iDevice , dan kemudian cuba mengemas kini ia lagi menggunakan iTunes (disyorkan) atau OTA.

Bagi banyak pengguna, percubaan kedua memberikan hasil yang diinginkan.

Yang lain berjaya mengemas kini setelah melakukan tetapan semula keras (menekan dan menahan kuasa dan rumah sehingga logo Apple muncul).

iOS 10.3.1 dan 10.3.3 Kemas kini Mengurangkan Bateri

Beberapa pengguna menyatakan bahawa sejak mengemas kini ke 10.3.1 atau 10.3.3, iDevices mereka menghabiskan bateri lebih cepat daripada sebelumnya. Dalam beberapa kes yang melampau, bateri iDevices benar-benar mati sebelum makan tengah hari, sementara dalam keadaan normal, pada masa itu pengguna yang sama akan mendapat lebih dari 50% jus. Walau bagaimanapun, masalah bateri sudah biasa dilakukan oleh ramai pengguna iPhone. Masalah penyaliran seperti ini berlaku pada iPhone sejak pelepasan iOS 10 awal pada bulan September 2016.

Nasib baik, tidak ada penyelesaian yang konsisten untuk masalah itu. Walau bagaimanapun, sebilangan pengguna melaporkan peningkatan daya tahan bateri setelah mereka membiarkan iDevices mereka habis sepenuhnya sehingga dimatikan, kemudian mengecas sepenuhnya tanpa menggunakan peranti semasa mengecas. Dan, itu mungkin sangat menyusahkan bagi kebanyakan kita.

Petua Dari Pembaca Kami

  • IPhone saya tersekat pada 10.3 Mengesahkan Mesej Kemas kini. Saya mematikan Wi-Fi, dan menggunakan sambungan data 4G untuk mengesahkannya dan Whalaa! Prosesnya selesai dalam satu minit. Sekiranya mendapat ralat pengesahan, cuba verifikasi menggunakan sambungan data selular anda. Ini berfungsi untuk saya, tetapi ingat bahawa saya hanya menggunakan untuk mengesahkan, bukan memuat turun.
  • Matikan Wi-Fi iPhone anda dan hidupkan data mudah alih. Buka Tetapan, ketuk Umum dan buka Kemas kini Perisian. Sekarang, tunggu telefon mencari kemas kini. Setelah selesai, biarkan tetingkap kemas kini terbuka dan sapu ke atas pusat kawalan untuk menghidupkan semula Wi-Fi. Setelah menyambung ke rangkaian, anda boleh memuat turun kemas kini.
  • Sekiranya anda, beberapa ahli keluarga anda, atau rakan anda, dapat berkongsi hotspot Peribadi, menyambung ke Hotspot mereka dan memuat turun kemas kini melalui Bluetooth dan bukannya Wi-Fi.
  • Inilah yang berfungsi untuk saya. Saya memuat turun kemas kini melalui Wi-Fi, dan ketika Pasang Sekarang muncul, saya beralih ke data LTE untuk mengesahkan kemas kini. Selepas itu berjaya
  • Bagi saya, fail muat turun rosak. Oleh itu, saya memadamkannya, memuat turun semula, dan ia berfungsi. Sekiranya ini tidak berfungsi untuk anda, cuba kemas kini menggunakan iTunes, atau sambungkan ke rangkaian Wi-Fi lain. Tetapi pertama, pergi ke Tetapan, ketuk Umum, dan buka Penyimpanan & iCloud. Sekarang, pergi ke Penyimpanan dan ketik Uruskan Penyimpanan. Setelah senarai aplikasi dimuat, pilih perisian iOS yang dimuat turun dan ketik hapus pada skrin berikut.
  • Bagi saya, pengesahan 2 faktor dalam Apple ID saya adalah penyelesaiannya. Saya menyediakan pengesahan 2 faktor sebelum kemas kini. Saya mengalami masalah semasa cuba mengemas kini ke 10.3.1. Setelah saya log masuk Apple ID saya, ia menghantar kod 6 digit ke iPhone 6. Saya menaip kod itu ke dalam penyemak imbas Safari, dan ia meminta saya untuk mempercayai Safari. Saya membenarkan, dan selepas itu, saya dapat memasang iOS 10.3.1 pada iPhone saya. Semoga dapat menolong anda.
  • Saya menghadapi masalah semasa mengemas kini kad SIM saya dipasang. Sekiranya mengalami masalah ini, cuba keluarkan kad SIM anda dan kemas kini menggunakan Wi-Fi. Ini berjaya untuk saya. Namun, jika iPhone anda tidak diaktifkan, anda tidak dapat mengkonfigurasinya tanpa kad SIM. ( Appuals mengesyorkan melakukan proses ini dengan berhati-hati. Periksa dengan pembawa telefon bimbit anda sebelum melakukan tindakan ini .)
  • Memulihkan iPad saya menggunakan iTunes pada 10.3 adalah satu-satunya perkara yang berfungsi untuk saya. Inilah caranya untuk melakukannya. Pegang Alt-Key pada papan kekunci komputer dan klik pada butang Kemas kini. Sekarang, pilih Firmware untuk pulih secara manual. Setelah selesai, siapkan peranti anda dari sandaran.
  • Setelah memasang kemas kini iOS 10.3.3, iPhone saya kembali ke skrin utama dan terus menerus memberitahu bahawa ia terkini. Tetapi, pada masa yang sama memberitahu saya bahawa terdapat kemas kini. Memulakan semula tidak membantu 2 percubaan pertama. Namun, selepas reboot ketiga, saya menghidupkan Mode Pesawat dan menghidupkan Wi-Fi. Dan akhirnya, semuanya mula berfungsi dengan sempurna.

Perkataan Akhir

Jangan ragu untuk mencuba kaedah untuk memperbaiki ralat pemasangan dengan iOS 10.3 di iDevice anda. Perlu diingat bahawa kadang-kadang walaupun anda melakukan semua langkah dengan betul, pelayan Apple mungkin terlalu sibuk. Ini biasanya berlaku sebentar setelah mengeluarkan kemas kini baru. Walau bagaimanapun, mencuba berkali-kali sering menyelesaikan masalah ini. Beritahu kami apa pengalaman anda semasa memasang iOS 10.3 di iDevice anda.