Betulkan: Ralat Microsoft Visual C ++ Runtime R6025

Runtime Error R6025 adalah ralat yang berkaitan dengan persekitaran pengembangan Visual C ++ Microsoft. Sebarang aplikasi atau program yang telah dibangunkan menggunakan studio Visual C ++ adalah antara kumpulan kemungkinan sasaran untuk kesilapan ini. Runtime Error R6025 telah dilihat mempengaruhi kedua-dua aplikasi dan program yang telah dikembangkan menggunakan Visual C ++ (permainan Steam, misalnya) dan aplikasi pengguna yang terjejas oleh ralat ini yang dikembangkan sendiri menggunakan Visual C ++. Keseluruhan mesej ralat yang dilihat semasa anda menghadapi ralat ini berbunyi:

Ralat Runtime R6025

-Panggilan Fungsi Maya Tulen

Menurut salah satu artikel Pangkalan Pengetahuan Microsoft yang berkaitan dengan masalah khusus ini, Runtime Error R6025 dipicu apabila aplikasi berasaskan Visual C ++ secara tidak langsung memanggil fungsi anggota maya yang murni dalam konteks di mana panggilan ke fungsi tertentu itu bahkan tidak sah. Sekiranya anda mengalami ralat ini semasa membangunkan aplikasi, anda hanya menambahkan panggilan yang tidak sah ke fungsi murni yang murni di suatu tempat dalam kod aplikasi. Sekiranya demikian, penyusun anda mungkin dapat mengesan panggilan yang tidak sah dan melaporkan kesalahan kepada anda semasa membuat aplikasi, tetapi dalam banyak keadaan kesalahan khusus ini hanya dapat dikesan ketika benar-benar menjalankan aplikasi yang dikompilasi. Sekiranya anda menghadapi ralat ini semasa menggunakan program atau aplikasi di luar rak, akar masalahnya mungkin sama sekali berbeza.

Walau bagaimanapun, berikut adalah penyelesaian yang paling berkesan yang dapat digunakan untuk memerangi Runtime Error R6025:

Penyelesaian 1: Betulkan kod aplikasi

Penyelesaian yang paling mudah dan berkesan untuk masalah ini adalah dengan menyaring kod aplikasi yang terjejas untuk panggilan yang tidak sah dan mengeluarkannya dari kod. Jelas sekali, bagaimanapun, pilihan ini hanya dapat dilaksanakan jika anda mengalami Runtime Error R6025 pada aplikasi yang anda sendiri kembangkan. Inilah caranya untuk menghilangkan kod aplikasi anda dari panggilan tidak sah ke fungsi maya yang murni yang menjadikan semua kekacauan ini di tempat pertama:

  1. Dalam kod aplikasi yang terjejas, ganti fungsi murni murni yang dipanggil dengan implementasi yang dirancang untuk memanggil fungsi Windows API DebugBreak.
  2. Apabila DebugBreak terlibat, penggunaan debugger akan mencetuskan breakpoint yang dikodkan keras, dan pada ketika itu kod akan berhenti berjalan.
  3. Apabila titik putus dipicu dan kod berhenti berjalan, cukup analisa callstack untuk melihat dengan tepat di mana dalam kod aplikasi fungsi tersebut dipanggil, dan kemudian hapus panggilan.

Cuba jalankan aplikasinya sekarang, dan aplikasi harus berjalan tanpa memuntahkan Runtime Error R6025.

Penyelesaian 2: Jalankan imbasan SFC

Anda mungkin melihat Runtime Error R6025 kerana fail sistem yang rosak. Sekiranya demikian, tindakan yang disyorkan adalah menjalankan imbasan SFC. Utiliti Pemeriksa Fail Sistem direka untuk memeriksa komputer Windows untuk fail sistem yang telah rosak atau rosak dan sama ada membaiki apa-apa yang dijumpainya atau menggantinya dengan versi cache yang benar-benar utuh. Untuk menjalankan imbasan SFC, ikuti  panduan ini .

Penyelesaian 3: Pasang pakej Microsoft Visual C ++ yang dapat diedarkan semula

Satu lagi kemungkinan penyebab Runtime Error R6025 adalah kehilangan pakej Microsoft Visual C ++ Redistributable. Komputer Windows bergantung pada pelbagai paket Microsoft Visual C ++ yang dapat diagihkan semula untuk berjaya dan lancar menjalankan aplikasi Visual C ++, dan pakej Redistributable yang hilang dapat menyebabkan komputer Windows menghadapi masalah menjalankan aplikasi Visual C ++. Inilah cara anda dapat memeriksa dan memasang pakej Microsoft Visual C ++ yang dapat diedarkan semula yang hilang di komputer anda:

    1. Buka  Menu Mula .
    2. Cari " tambah atau hapus program ".
    3. Klik pada hasil carian yang bertajuk  Tambah atau hapus program .
    4. Tunggu senarai program yang dipasang di komputer anda diisi.
    5. Dalam senarai program yang dipasang di komputer anda, anda akan melihat sebilangan pakej Microsoft Visual C ++ yang dapat diagihkan semula. Apa yang perlu anda lakukan ialah mengetahui apakah ada pakej yang hilang dan belum dipasang pada komputer anda.
    6. Anda boleh memuat turun pemasang untuk sebarang pakej yang dapat diagihkan semula yang hilang dari komputer anda dari pautan berikut atau, jika anda memerlukan pakej yang dapat diagihkan semula, dari bahagian Muat turun  di laman web rasmi Microsoft:

      Pakej Microsoft Visual C ++ 2010 yang dapat diedarkan semula (x86)

      Kemas kini Microsoft Red C ++ 2012 yang dapat diagihkan semula 4

      Pakej Microsoft Visual C ++ 2013 yang dapat diedarkan semula

      Pakej Microsoft Visual C ++ 2015 yang dapat diedarkan semula

Penyelesaian 4: Membaiki atau Nyahpasang dan kemudian pasang semula Microsoft Visual C ++

Anda mungkin mengalami Runtime Error R6025 kerana iterasi Microsoft Visual C ++ yang ada pada komputer anda entah bagaimana telah rosak dan tidak lagi berfungsi sebagaimana mestinya. Sekiranya demikian, anda perlu membaiki pemasangan Microsoft Visual C ++ anda, atau menyahpasang dan kemudian memasangnya semula dari awal sekiranya pembaikan tidak berfungsi. Untuk melakukannya, anda boleh menggunakan pemasang Microsoft Visual C ++ yang disertakan dengan aplikasi yang dipengaruhi oleh masalah ini. Sebilangan besar, jika tidak semua, aplikasi Visual C ++ dilengkapi dengan pemasang untuk Microsoft Visual C ++. Sekiranya anda ingin menggunakan penyelesaian ini, anda perlu:

  1. Arahkan ke direktori di komputer anda di mana pemasang untuk Microsoft Visual C ++ disimpan. Sebagai contoh, jika anda menghadapi Runtime Error R6025 semasa bermain Skyrim melalui Steam, pemasang akan berada di folder berikut sebagai vcredist_x86.exe :

    X: \… \ Steam \ SteamApps \ Common \ Skyrim \ VCRedist

    Catatan: Dalam direktori di atas  X mewakili huruf yang sesuai dengan partisi cakera keras anda,  direktori Steam  berada, dan  ... mewakili folder induk apa pun (jika ada) yang terdapat dalam direktori Steam.

  2. Cari  vcredist_x86.exe  dan klik dua kali padanya untuk menjalankannya.
  3. Apabila ditanya sama ada anda ingin  Membaiki  pemasangan atau  Membuangnya  , pilih  Pembaikan .
  4. Lihat pemasang, tunggu pembaikan dilakukan, dan periksa untuk mengetahui apakah masalahnya telah diselesaikan.

Sekiranya Runtime Error R6025 masih berlanjutan, ulangi  langkah 1  dan dari atas, dan kemudian:

  1. Apabila ditanya sama ada anda mahu  Membaiki  pemasangan atau  Menghapusnya  , pilih  Buang .
  2. Pergi melalui pemasang dan tunggu pemasangan Microsoft Visual C ++ anda dikeluarkan.
  3. Setelah Visual C ++ dinyahpasang, jalankan  vcredist_x86.exe sekali lagi.
  4. Kali ini, pemasang akan mengetahui bahawa Microsoft Visual C ++ bahkan tidak terpasang di komputer anda, jadi melalui itu akan memasang semula Visual C ++.
  5. Setelah Visual C ++ dipasang semula, periksa untuk melihat apakah masalahnya telah diperbaiki.