Betulkan: Pelanggan anda tidak mempunyai kebenaran untuk mendapatkan URL

Orang yang menggunakan Google Chrome mungkin mengalami keadaan ralat "Pelanggan anda tidak mempunyai izin untuk mendapatkan URL" pada suatu ketika mereka tidak menggunakan mesin pencari. Ini biasanya berlaku apabila terlalu banyak carian dilakukan dalam jangka waktu yang sangat singkat.

Setiap kali anda melakukan carian, permintaan tersebut akan diteruskan ke pelayan Google yang seterusnya mencari pertanyaan melalui berjuta-juta laman web dan mengembalikan hasilnya dalam beberapa milisaat. Semua pengiraan ini mungkin kelihatan mudah tetapi memerlukan banyak tenaga. Untuk mengatasi orang dari menyerang laman web menggunakan DDOS atau memberikan tekanan yang berat pada pelayan, Google mempunyai mekanisme yang secara automatik menyekat akses anda ke mesin pencari apabila anda melakukan banyak pertanyaan dalam waktu yang sangat singkat.

Sekiranya anda belum melakukan yang terakhir, ini mungkin bermaksud bahawa cache anda rosak atau anda menggunakan VPN. Sekiranya anda menggunakan sambungan VPN atau pelayan proksi, putar dan cuba mengakses Google sekali lagi.

Penyelesaian 1: Menunggu

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, kesalahan ini biasanya berlaku apabila anda melakukan sebilangan besar pertanyaan dalam jangka masa yang singkat. Sekiranya anda telah menghabiskan had masa anda, disarankan untuk menunggu sebentar dan jangan menggunakan Google semasa menunggu. Terdapat beberapa laporan di mana pengguna menunjukkan bahawa walaupun mengakses Google sekali dalam waktu menunggu menyegarkan pemasa dan mereka harus menunggu lagi.

Setelah menunggu sekitar 20-30 minit, cubalah mengakses Google sekali lagi dan hantarkan pertanyaan anda. Semoga masalah dapat diselesaikan dan anda akan mendapat akses penuh tanpa masalah.

Penyelesaian 2: Menghapus Cache dan Kuki

Penyemak imbas anda mungkin mengandungi fail yang salah yang mungkin menyebabkan Chrome menyekat akses anda berulang kali. Apabila kami membersihkan data penyemak imbas, semuanya diset semula dan penyemak imbas berkelakuan seperti anda melawat laman web dan melayari buat pertama kalinya.

Catatan: Mengikuti penyelesaian ini akan menghapus semua data penyemakan imbas, cache, kata laluan dan lain-lain. Pastikan anda mempunyai semua sandaran sebelum anda meneruskan penyelesaian ini.

  1. Ketik " chrome: // settings " di bar alamat Google Chrome dan tekan Enter. Ini akan membuka tetapan penyemak imbas.

  1. Navigasi ke bahagian bawah halaman dan klik " Advanced ".

  1. Setelah menu Lanjutan berkembang, di bawah bahagian " Privasi dan Keselamatan ", klik " Hapus data penyemakan imbas ".

  1. Menu lain akan muncul mengesahkan item yang ingin anda hapus bersama tarikhnya. Pilih " Sepanjang waktu ", periksa semua pilihan, dan klik " Hapus data penjelajahan ".

  1. Mulakan semula penyemak imbas anda setelah melakukan semua operasi dan periksa apakah masalah yang dihadapi dapat diselesaikan. Anda boleh mencuba dengan membersihkan cache dan kuki terlebih dahulu. Sekiranya ini tidak berjaya, anda boleh meneruskan dan menetapkan semula semuanya dan cuba lagi.

Penyelesaian 3: Memasang semula Chrome atau menggunakan penyemak imbas lain

Sekiranya kedua-dua kaedah di atas tidak berfungsi, anda harus memasang semula penyemak imbas Chrome anda dan melihat apakah menggunakan versi baru menyelesaikan masalah untuk anda. Terdapat beratus-ratus kes di mana beberapa modul penyemak imbas mungkin rosak atau mungkin tidak dikonfigurasi dengan betul. Memasang semula akan menyelesaikan masalah itu untuk anda.

  1. Tekan Windows + R, ketik " appwiz. cpl ”di kotak dialog dan tekan enter.
  2. Di sini semua aplikasi yang dipasang di komputer anda akan disenaraikan. Klik kanan pada 'Google Chrome' dan pilih Nyahpasang . Setelah aplikasi dicopot pemasangan, arahkan ke laman web rasmi Google Chrome menggunakan penyemak imbas atau peranti lain, dan pasang.

Sekiranya ini tidak berjaya, anda boleh terus mencuba penyemak imbas lain . Cuba penyemak imbas seperti Firefox, Opera dll.

Catatan: Anda juga harus mencuba menukar rangkaian dan mencuba lagi. Terdapat banyak kes di mana masalahnya terletak pada rangkaian dan bukannya penyemak imbas di komputer anda.