Perbaiki: Profil Anda tidak dapat dibuka dengan betul

Anda mungkin mengalami kesalahan 'Profil anda tidak dapat dibuka dengan betul' di Google Chrome apabila penyemak imbas web gagal memuatkan profil anda dengan betul. Chrome mempunyai pilihan untuk mempunyai profil yang berbeza di dalamnya sehingga pengguna yang berlainan dapat menyimpan kata laluan dan maklumat pengguna mereka. Sekiranya Chrome gagal memuatkan profil anda dengan betul, anda mungkin akan menerima mesej ini semasa memulakan penyemak imbas web atau di antara sesi anda.

Kami telah menyenaraikan beberapa jalan penyelesaian yang berbeza. Cuba buat sandaran profil data pengguna anda sebelum memulakan penyelesaian masalah.

Penyelesaian 1: Menghapus Data Web

Setiap kali anda melayari internet, Chrome menyimpan beberapa maklumat untuk mengingati pilihan atau melayani anda dengan lebih baik di masa hadapan. Data web ini merangkumi pelbagai data dan dapat dibincangkan dengan lebih baik dalam topik lain. Apa yang boleh anda lakukan adalah membersihkan data web dan melihat apakah ini menjadikan mesej ralat hilang.

  1. Tekan Windows + E untuk melancarkan File Explorer dan arahkan ke direktori berikut:

C: \ Users \ username \ AppData \ Local \ Google \ Chrome \ Data Pengguna \ Default \

Di sini teks ' nama pengguna ' akan diganti dengan nama pengguna unik anda di komputer anda. Dalam kes ini, 'Strix' adalah nama yang digunakan.

  1. Setelah berada di direktori yang diperlukan, cari fail bermula dengan ' Data Web '. Pilih semuanya dan padam .

  1. Mulakan semula Chrome dan lihat apakah ralat masih berterusan. Sekiranya berlaku, mulakan semula komputer anda dan periksa semula.

Penyelesaian 2: Membuang Bar Alat AVG SafeGuard

Terdapat banyak laporan bahawa bar alat ' AVG SafeGuard Toolbar ' menyebabkan mesej ralat dan kerana ini profil pengguna tidak dapat memuat dengan jayanya. Bar alat ini dikenali sebagai perampas penyemak imbas di internet dan walaupun mungkin tidak menunjukkan sifat jahat, ia diketahui mengubah tetapan penyemak imbas anda dan mendapatkan akarnya dalam sistem operasi anda. Anda harus membuang aplikasi ini dan melihat apakah ini berjaya.

Sekiranya anda menghadapi masalah menyahpasang aplikasi dari menu ini, anda dapat melihat di lokasi "\ windows \ system32 \ drivers \ avgtpx64.sys". Anda boleh membuang fail secara manual dari sini. Terdapat juga perisian penyingkiran AVG di laman web rasmi AVG yang membantu mengeluarkan perisian dari komputer anda. Anda juga boleh menggunakan alat ini sekiranya kedua-dua kaedah penyingkiran gagal untuk anda.

  1. Tekan Windows + R, ketik " appwiz. cpl ”di kotak dialog dan tekan Enter.
  2. Semua program yang dipasang di komputer anda akan disenaraikan di sini. Cari bar alat, klik kanan padanya dan pilih " Nyahpasang ".

  1. Mulakan semula komputer anda setelah membuat perubahan dan lihat apakah ini menyelesaikan masalah.

Penyelesaian 3: Mengeluarkan Pengguna Semasa

Sekiranya kedua-dua kaedah di atas gagal menghasilkan sebarang hasil, anda boleh membuang pengguna semasa dan cuba mulakan semula Chrome. Ini seterusnya, akan menghapus pengguna semasa dari fail memuatkan Chrome dan menyebabkan Chrome bermula dengan konfigurasi lalai. Sekiranya kaedah ini tidak berfungsi, kami kemudian akan menghapus folder pengguna secara manual.

  1. Buka Chrome, pilih pilihan (tiga titik) dan klik Tetapan .

  1. Lihat profil semasa anda dan klik " Keluar ".

  1. Mulakan semula penyemak imbas Chrome dan periksa sama ada mesej ralat hilang.

Petua: Jika kaedah ini tidak berfungsi untuk anda, periksa apakah versi penyemak imbas anda mempunyai pilihan 'hapus pengguna ini'. Sekiranya berlaku, hapus pengguna dan buat yang baru.

Penyelesaian 4: Menghapus Folder Pengguna dan Membuat Yang Baru

Sekiranya semua kaedah di atas tidak berfungsi, kami boleh mencuba menghapus folder pengguna dalam tetapan anda. Folder ini biasanya dinamakan sebagai 'Default' dan mengandungi semua konfigurasi lalai dari profil pengguna anda. Daripada benar-benar menghapus folder, anda boleh mengubah nama folder atau memindahkannya ke direktori lain sekiranya berlaku sesuatu.

  1. Tekan Windows + E untuk melancarkan Windows Explorer dan arahkan ke direktori berikut:

C: \ Users \ Nama Pengguna \ AppData \ Local \ Google \ Chrome \ Data Pengguna \ Default

Di sini teks ' nama pengguna ' akan diganti dengan nama pengguna unik anda di komputer anda. Dalam kes ini, 'Strix' adalah nama yang digunakan.

  1. Sekarang buat folder baru bernama " Default ". Pastikan bahawa anda menamakan folder sebagai Lalai atau akan ada masalah.

  1. Sekarang mulakan semula komputer anda dan mulakan Chrome. Periksa sama ada anda boleh memuatkan penyemak imbas tanpa kesalahan.