Betulkan: Google Drive 'Ralat Memuatkan Python DLL'

The Ralat Memuatkan Python DLL ralat biasanya berlaku apabila pengguna cuba untuk membuka versi desktop Google Drive atau beberapa saat selepas memulakan prosedur penyegerakan. Dalam kebanyakan kes, tetingkap ralat menghala ke Perpustakaan Pautan Dinamik (DLL) bernama python27.dll.

Apa yang menyebabkan Ralat Memuatkan ralat Python DLL dan bagaimana menyelesaikannya?

  • Masalah kebenaran - Ternyata, kemungkinan penyebab mesej ralat tertentu ini adalah masalah kebenaran yang menghalang ciri penyegerakan aplikasi Sandaran dan Penyegerakan untuk berkomunikasi dengan betul dengan pelayan Drive. Sekiranya senario ini berlaku, anda seharusnya dapat menyelesaikan masalah dengan mengubah izin folder Temp dengan cara untuk memastikan bahawa setiap file yang ada di sana dapat digunakan oleh akun pengguna yang Anda gunakan secara aktif.
  • Versi sandaran dan Sinkronisasi tidak sesuai dengan versi Windows - Sebab lain yang berpotensi menyebabkan senario ini adalah senario di mana GoogleDriveSync.exe yang dapat dilaksanakan sebenarnya tidak serasi dengan versi Windows. Ini mungkin berlaku jika anda menggunakan aplikasi Backup and Sync yang sudah usang. Dalam kes ini, anda boleh menyelesaikan masalah dengan memaksa GoogleDriveSync.exe yang dapat dijalankan dalam mod Keserasian.
  • Dieksekusi tiada akses pentadbir - Kesalahan ini (serta ketidakstabilan aplikasi umum) juga dapat difasilitasi kerana kenyataan bahawa pelaksana utama tidak memiliki akses admin. Ini akan mengelakkan aplikasi penyegerakan Google mengekalkan hubungan berterusan dengan Google Drive. Untuk memperbaikinya, cukup ubah Properties utama yang boleh dilaksanakan sehingga berjalan dengan akses admin pada setiap permulaan.
  • Folder temp mengandungi fail pemacu yang rosak - Ternyata, gangguan ini semasa proses menyegerakkan data tempatan dengan awan Google Drive mungkin menyebabkan fail rosak yang berterusan yang pada dasarnya akan merosakkan aplikasi. Beberapa pengguna yang terjejas berjaya menyelesaikan masalah dengan membersihkan keseluruhan kandungan folder temp dan menghidupkan semula komputer mereka.
  • Visual C ++ 2008 Redist Pack hilang - Dalam beberapa kes yang didokumentasikan, masalah ini muncul kerana kenyataan bahawa pek Visual C ++ penting (2008 SP1 Redist) hilang dari pemasangan Windows anda. Untuk menyelesaikan masalah dalam kes ini, yang perlu anda lakukan ialah memasang pakej yang tidak dapat diedarkan lagi.
  • Versi Sandaran dan Sinkronisasi yang Tertinggal - Sebab lain yang mungkin bertanggungjawab untuk masalah ini adalah versi aplikasi Sandaran dan Penyegerakan yang sangat ketinggalan zaman. Salah satu kemungkinan penyelesaian adalah menyahpasang versi semasa dan memasang versi terbaru dari halaman muat turun rasmi.

1. Betulkan Kebenaran

Ternyata, salah satu sebab paling umum yang akan mencetuskan ralat Memuatkan Kesalahan DLL Python  dengan versi desktop Google Drive adalah masalah kebenaran yang akhirnya menghalang aplikasi menggunakan fail tertentu yang disimpan di dalam folder temp.

Beberapa pengguna yang terjejas dan mendapati diri mereka berada dalam situasi yang sama telah melaporkan bahawa mereka akhirnya berjaya menyelesaikan masalah setelah mereka mengubah izin lalai dari folder Temp dengan cara yang akan merangkumi kebenaran yang dapat diwarisi dari induk objek.

Berikut adalah panduan ringkas mengenai cara melakukannya pada Windows 7, Windows 8.1 dan Windows 10:

  1. Buka Windows Explorer dan tampal alamat berikut di bar navigasi dan tekan Enter untuk sampai ke sana dengan serta-merta:
    % UserProfile% \ AppData \ Local \
  2. Sebaik sahaja anda berada di dalam folder Local , tatal ke bawah senarai folder dan cari folder Temp .
  3. Selepas anda berjaya mencari folder yang betul, klik kanan di atasnya dan klik Properties dari menu konteks.
  4. Sebaik sahaja anda berada di skrin Properties , klik pada tab Security dari bar riben di bahagian atas.
  5. Di dalam tab Keselamatan , klik pada butang Lanjutan yang berkaitan dengan kebenaran khas.
  6. Di dalam Tetapan Keselamatan Lanjutan untuk Temp , pilih setiap entri di bawah Entri kebenaran dan klik Buang untuk mengosongkan keseluruhan kotak Kebenaran.
  7.  Setelah setiap entri kebenaran dihapuskan, tandakan kotak yang berkaitan dengan Ganti semua entri kebenaran objek anak dengan entri kebenaran yang boleh diwarisi dari objek ini. Seterusnya, klik Terapkan untuk menyimpan perubahan.
  8. Mulakan semula komputer anda dan lihat apakah masalah itu diselesaikan setelah urutan permulaan berikutnya selesai.

Sekiranya anda masih melihat Ralat Memuatkan ralat Python DLL walaupun setelah melakukan pengubahsuaian ini, beralih ke kemungkinan perbaikan seterusnya di bawah.

2. Jalankan GoogleDriveSync.exe dalam Mod Keserasian

Sekiranya anda hanya menghadapi ralat Memuatkan Kesalahan DLL Python , pada masa pemasangan Google Drive anda cuba menyegerakkan fail anda, kemungkinan anda dapat menyelesaikan masalah dengan memaksa yang dapat dijalankan dijalankan dalam mod keserasian dengan Windows 7.

Sebilangan besar pengguna yang terjejas menunjukkan bahawa spesies ini berlaku dengan binaan dalaman Windows 10 atau binaan yang tidak dikemas kini dengan kemas kini keselamatan terkini. Walau bagaimanapun, versi desktop Google Drive tidak menerima sokongan yang pantas kerana pangkalan pengguna yang agak kecil.

Berikut adalah panduan ringkas untuk memaksa GoogleDriveSync.exe berjalan dalam Mod Keserasian untuk memperbaiki Kesalahan memuatkan ralat DLL Python :

  1. Buka File Explorer dan arahkan ke lokasi berikut untuk mendedahkan GoogleDriveSync yang dapat  dilaksanakan:
    C: \ Program Files \ Google \ Drive
  2. Sebaik sahaja anda melihat yang dapat dilaksanakan, klik kanan padanya dan pilih Properties dari menu konteks.
  3. Di dalam skrin sifat GoogleDriveSync  , pilih tab Keserasian dari bar pita di bahagian atas.
  4. Setelah anda sampai ke lokasi yang betul, centang kotak yang berkaitan dengan Jalankan program ini dalam mod keserasian untuk dan pilih Windows 7 dari menu lungsur turun.
  5. Klik Terapkan untuk menyimpan perubahan, kemudian jalankan dua kali klik yang dapat dilaksanakan dan lihat apakah masalah itu tidak lagi berlaku.

    Catatan: Sekiranya operasi berjaya dan anda tidak lagi menghadapi masalah tersebut, perubahan harus kekal. Pelaksanaan ini dipanggil pada setiap permulaan, dan anda baru saja menambahkan lapisan keserasian padanya.

Sekiranya ralat memuatkan kesalahan Python DLL yang sama masih berlaku walaupun setelah melaksanakan perubahan ini, turunkan ke arah kemungkinan perbaikan selanjutnya di bawah.

3. Jalankan boleh dilaksanakan dengan akses pentadbir

Ternyata, masalah ini juga dapat difasilitasi oleh kenyataan bahawa Google Drive utama yang dapat dilaksanakan ( GoogleDriveSync.exe)  tidak dihalang untuk dijalankan dengan akses pentadbir. Ini pasti akan menimbulkan masalah dan ketidakstabilan kerana program ini memerlukan sambungan berterusan dengan Google Drive.

Beberapa pengguna yang terjejas yang menghadapi masalah yang sama telah mengesahkan bahawa mereka berjaya menyelesaikan masalah tersebut setelah memaksa GoogleDriveSync.exe  berjalan dengan hak pentadbir.

Berikut adalah panduan ringkas untuk memaksa Google Drive versi desktop berjalan dengan akses pentadbir:

  1. Buka Windows File Explorer dan arahkan ke lokasi berikut:
    C: \ Program Files \ Google \ Drive
  2. Sebaik sahaja anda tiba di lokasi yang betul, klik kanan pada GoogleDriveSync.exe  dan klik pada Properties dari menu konteks yang baru muncul.
  3. Di dalam skrin Properties GoogleDriveSync.exe,  pilih tab Keserasian di bahagian atas tetingkap. Seterusnya, turun ke menu Tetapan dan tandakan kotak yang berkaitan dengan Jalankan program ini sebagai pentadbir .
  4. Klik Terapkan untuk menyimpan perubahan, kemudian mulakan semula versi desktop Google Drive dan lihat apakah masalahnya telah diselesaikan.

Sekiranya ralat yang sama memuat Kesalahan DLL Python masih berlaku, beralih ke kaedah seterusnya di bawah.

4. Bersihkan folder temp

Ini mungkin kelihatan seperti penyelesaian kasar, tetapi kami berjaya menemui beberapa laporan pengguna yang mengesahkan bahawa Kesalahan memuatkan Kesalahan DLL Python telah diselesaikan sepenuhnya setelah mereka akhirnya membersihkan keseluruhan direktori Temp.

Setelah melakukan ini dan menghidupkan semula komputer, mereka mengesahkan bahawa Google Drive akhirnya dibenarkan untuk memulakan dan menyegerakkan secara normal. Ini adalah bukti bahawa fail sementara boleh mengganggu kemampuan desktop Google Drive untuk berjalan seperti biasa pada Windows 10.

Berikut adalah panduan ringkas membersihkan folder temp pada Windows 10 untuk memperbaiki Kesalahan Memuatkan Python DLL:

  1. Buka File Explorer dan tampal lokasi berikut di bar navigasi dan tekan Enter untuk sampai ke sana dengan serta-merta:
    % UserProfile% \ AppData \ Local \
  2. Setelah anda berjaya masuk ke lokasi yang betul, tatal ke bawah senarai item dan klik dua kali pada folder Temp setelah anda berjaya mencarinya.
  3. Setelah anda berada di dalam folder Temp , tekan Ctrl + A untuk memilih setiap item, kemudian klik kanan dan pilih Padam untuk menyingkirkan setiap fail sementara.
  4. Setelah folder Temp dihapus, mulakan semula komputer anda dan lihat apakah masalahnya diselesaikan pada permulaan sistem seterusnya dengan mencuba untuk memulakan Google Drive sekali lagi pada komputer Windows anda.

Sekiranya masalah yang sama berlanjutan, teruskan ke kemungkinan penyelesaian seterusnya di bawah.

5. Pasang Microsoft Visual C ++ 2008 SP1 Redist

Ternyata, masalah ini dapat terjadi dalam situasi di mana versi desktop Google Drive dipasang pada mesin yang tidak termasuk paket redist yang disertakan dengan Microsoft Visual C ++.

Ternyata, beberapa kebergantungan yang disertakan dengan pakej ini sangat penting agar aplikasi dapat berfungsi. Masalahnya ialah, pemasang Google Drive tidak menyertakannya dan Windows 10 tidak memasangnya secara lalai.

Sekiranya senario ini berlaku, anda boleh menyelesaikan masalah dengan memuat turun dan memasang Pakej Microsoft Visual C ++ 2008 SP1 Redistributable. Berikut adalah panduan ringkas mengenai cara melakukannya:

  1. Lawati pautan ini (di sini ), pilih bahasa anda dan tekan Muat turun.

  2. Pada skrin seterusnya, centang kotak yang berkaitan dengan seni bina sistem yang anda gunakan. Sekiranya anda menggunakan versi 32-bit, muat turun vcredist_x86.exe. Sekiranya anda mempunyai versi 64-bit, muat turun vcredist_x64.exe sebagai gantinya.
  3. Tunggu sehingga muat turun selesai, kemudian klik dua kali pada pemasangan yang boleh dilaksanakan dan ikuti arahan di skrin untuk menyelesaikan pemasangan.

    Catatan: Sekiranya anda diminta oleh UAC (Kawalan Akaun Pengguna) , klik Ya untuk memberi akses pentadbir.

  4. Setelah operasi selesai, mulakan semula komputer anda dan lihat apakah masalahnya telah selesai.

Sekiranya masalah yang sama berlanjutan, teruskan ke kaedah terakhir di bawah.

6. Pasang versi Sandaran dan Penyegerakan terkini

Sekiranya tidak ada kaedah di atas yang membolehkan anda menyelesaikan masalah ini, kemungkinan anda menghadapi masalah kerana anda menggunakan versi Sandaran dan Penyegerakan Google Drive yang sudah lapuk. Ternyata, versi desktop Google Drive ini terkenal kerana tidak dapat mengemas kini ke versi terbaru.

Catatan: Sekiranya anda salah memadam fail penting, berikut cara memulihkan fail yang dipadam dari pemacu Google.

Sekiranya senario ini berlaku dan anda belum mengemas kini aplikasinya, berikut adalah panduan ringkas untuk menyahpasang versi semasa dan kemudian memasang binaan terbaru yang tersedia.

Catatan: Perlu diingat bahawa operasi ini tidak akan membuat anda kehilangan data. Fail anda masih disimpan dengan selamat di awan.

Inilah yang perlu anda kemas kini ke versi Sandaran dan Penyegerakan terkini:

  1. Tekan kekunci Windows + R untuk membuka kotak dialog Jalankan . Seterusnya, ketik "appwiz.cpl" dan tekan Enter untuk membuka menu Program dan Ciri .
  2. Setelah anda masuk ke dalam menu Program dan Ciri , tatal ke bawah senarai aplikasi yang dipasang dan cari Sandaran dan Segerakan dari aplikasi Google .
  3. Apabila anda melihatnya, klik kanan padanya dan pilih Nyahpasang dari menu konteks yang baru muncul.
  4. Seterusnya, klik Ya pada arahan pengesahan untuk memulakan proses penyahpasangan. Setelah operasi selesai, mulakan semula komputer anda untuk membuang fail temp yang tersisa yang berkaitan dengan aplikasi ini.
  5. Setelah urutan permulaan seterusnya selesai, buka penyemak imbas lalai anda dan akses pautan ini ( di sini ).
  6. Setelah muat turun selesai, buka pemasangan yang boleh dilaksanakan dan ikuti arahan untuk menyelesaikan pemasangan sebelum melakukan restart sistem lain.
  7. Selepas urutan permulaan seterusnya, cuba lagi operasi yang sebelumnya menyebabkan ralat Memuatkan Ralat DLL Python dan lihat apakah masalahnya kini diselesaikan.